רוב גדול בציבור תומך בצעדים משפטיים נגד גורמים במגזר החרדי המפירים את הנחיות הקורונה, כך עולה ממדד הקול הישראלי החודשי של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אשר פורסם אתמול (ראשון).

על פי המדד, 41% מהציבור סבורים כי הכוח שהפעילה המשטרה נגד הפרת ההנחיות בקרב החרדים היה חלש מדי. כשליש סבורים שהכוח שהופעל הלם את ההפרות, ואילו כ־17% מעריכים שהמשטרה הפעילה כוח רב מדי.

עוד עולה מהמדד כי 74% מהציבור הישראלי תומכים בהחרפת סנקציות משפטיות ותקציביות נגד גורמים חרדיים המוציאים הוראות והיתרים בניגוד להנחיות הממשלה במסגרת המאבק במגיפת הקורונה בישראל.
למעלה מרבע (27%) מאלו המגדירים עצמם חרדים תומכים גם הם בצעדים אלה. בשאר הקבוצות על הרצף החרדי־חילוני - רוב גדול תומך בצעדים אלה.

הלוויתו של הרב הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק (צילום: איתן אלחדז, TPS)

כמו כן, נמצא כי רוב גדול מבין אלו שהצביעו למפלגות החרדיות ציינו כי יצביעו להן גם בבחירות הקרובות (יהדות התורה 87%, ש"ס 72%).
בקרב מפלגות אחרות, 61% ממצביעי הליכוד אמרו כי ישובו ויצביעו באופן זהה בבחירות הקרובות, מעל למחצית ממצביעי הרשימה המשותפת ומצביעי ישראל ביתנו ו־37% מקרב מצביעי ימינה.

לעומת זאת, בקרב מי שהצביע בבחירות האחרונות למפלגות כחול לבן ולעבודה־גשר־מרצ, בולט השיעור הגבוה של אלה שטרם החליטו למי להצביע בבחירות הקרובות.