ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (חמישי) ברשת פוקס ניוז האמריקאית ושוחח איתם על החלטת בית הדין הלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בגין האפשרות כי התבצעו פשעי מלחמה בעזה, יהודה ושומרון. ראש הממשלה אמר כי מדובר בהחלטה שערורייתית של בית המשפט וכי הוא "מתכוון להילחם בהחלטה בכל מקום שיוכל".

לדבריו, בית הדין החליט ללכת נגד "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הם לא מתכוונים לחקור ולשפוט את סוריה או את איראן. מדובר באנטישמיות טהורה, זו פשוט פגיעה בכל הדמוקרטיות בעולם".

ראש הממשלה טען כי למרות שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוקם על מנת למנוע "מזוועות השואה לחזור על עצמן", כעת הוא מתכוון להציג את הבנייה היהודית בירושלים כפשע מלחמה. נתניהו אמר כי הוא מתכוון להילחם במה שלדבריו הוא עיוות של הצדק, עד שהוא יעלם.

בית הדין הפלילי בהאג (צילום: Julian Nitzsche / CC BY-SA)
בית הדין הפלילי בהאג (צילום: Julian Nitzsche / CC BY-SA)

בנוסף, נתניהו תיאר את מצבה של ישראל אל מול מגפת הקורונה המשתוללת ברחבי העולם. נתניהו ציין את מבצע החיסונים המתנהל בימים אלו במדינה ואמר: "ישראל בדרך החוצה מהמגפה, אבל עדיין נצטרך להסתובב עם מסכות לזמן מה". 

ראש הממשלה הגיב גם לבדיחה שנאמרה על ידי הבדרן מיכאל צ'ה בתוכנית "סאטרדיי נייט לייב", בה אמר צ'ה כי "ישראל טוענת כי חיסנה חצי מהאוכלוסייה שלה נגד הנגיף, אני מנחש שמדובר בחצי היהודי". על כך השיב נתניהו: "זה מרתיח, הבאתי חיסונים לערים וישוביים ערביים בישראל, אני הלכתי בעצמי לפחות לשש ערים ערביות. מה שמעניין הוא שלא מדובר בטעות, הרבה מאזרחי ישראל הערבים מצביעים לי, הם אומרים 'אנחנו אוהבים אותך אבו-יאיר'".

בנימין נתניהו בנצרת (צילום: גיל אליהו - פול)
בנימין נתניהו בנצרת (צילום: גיל אליהו - פול)

לאחר מכן התייחס נתניהו ליחסיו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "אנחנו מכירים קרוב ל-40 שנה, אני חושב שביידן הוא חבר של ישראל. אני יודע שהוא חבר. לפעמים גם עם החברים הכי טובים אנחנו יכולים לא להסכים ולא להחזיק באותן הדעות".

לבסוף נתניהו גם סיפק התייחסות לאיראן ואמר כי "בתור ראש הממשלה של המדינה היהודית היחידה, אנחנו לא הולכים לתת לאייתוללות מאיראן למחוק אותנו ממפת ההיסטוריה".