ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס ביום שלישי דיון בנושא מדיניות ישראל כלפי החלטת התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. כך הודיע הערב (שבת) משרד ראש הממשלה. בדיון ישתתפו שר הביטחון, בני גנץ, שר החוץ, גבי אשכנזי, ובכירים נוספים. 

בתוך כך, שר החוץ אשכנזי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח אתמול עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שעדכן אותו כי בכוונת ארה"ב להסיר את הסנקציות על בית הדין בהאג, אך יחד עם זאת "הבהיר כי ארצות הברית אינה מסכימה עם פעולותיו של בית הדין בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית". 

עוד הוסיף כי "הבהרתי כי המעורבות הפעילה של הרש"פ בקידום התיק והחקירה תפגע בכל סיכוי להתקדם בין אם במישור המדיני ובין אם במצב בשטח. לפעילות הפלסטינית הזו יש השפעה הרסנית על היחסים עם ישראל". 

התובעת הראשית בבית הדין בהאג, פאטו בנסודה (צילום:  REUTERS/Eva Plevier)
התובעת הראשית בבית הדין בהאג, פאטו בנסודה (צילום: REUTERS/Eva Plevier)

כמו כן, כתב: "שוחחנו על סוגיות אסטרטגיות איזוריות כמו גם ההפרות הבלתי פוסקות והמחמירות של איראן בתחום הגרעין ופעילותה האזורית, שלה ושל שלוחיה, המסלימה והמערערת את יציבות המזרח התיכון. מזכיר המדינה עדכן על השיחות הצפויות להתקיים בשבוע הבא בווינה".

כזכור, בג'רוזלם פוסט פורסם ביום רביעי כי נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, ואשכנזי טרם נחשפו להמלצות שגיבשו בכירי משרדיהם בנושא החקירה הפלילית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע בחודש שעבר כי יפתח בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו בשטחי עזה, יהודה, שומרון ומזרח ירושלים. על פי הודעת תובעת בית הדין החקירה תבחן אירועים החל מחודש יוני 2014 - כלומר, לפני מבצע צוק איתן שהתרחש בחודשים יולי-אוגוסט 2014. בחקירתו צפוי בית הדין לעסוק הן בעבירות שבוצעו לכאורה על ידי כוחות צה"ל, וכן על ידי חמאס וגורמים פלסטיניים נוספים. 

כמעט בפה אחד, נשיא המדינה ובכירי ממשלת ישראל התנגדו נחרצות להחלטת בית המשפט, וראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ הביעו את מורת רוחם.