השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס נפגש היום (שלישי) עם עבדל רחים-ביוד, השגריר המיועד וראש הנציגות המרוקאית בישראל. השניים שוחחו על הסכם השלום ההיסטורי ואישורו הצפוי בכנסת, וכן על שיתופי הפעולה בין המדינות.

השר אופיר אקוניס אמר: ״להסכם בין שתי המדינות פוטנציאל אדיר בתחומי המסחר, הכלכלה, התיירות, הטכנולוגיה והחדשנות. ההסכם משנה באופן מהותי את המצב המדיני באזורינו, ומייצר אווירה חדשה לחלוטין במזרח התיכון".

עוד אמר אקוניס כי "המשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותי יפעל לקידום המיזמים המשותפים לשתי המדינות. כל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל, ומתוכם העולים הרבים ממרוקו, מאושרים ונרגשים ממערכת היחסים הנרקמת בין המדינות״.

הנציג המרוקאי עבדל רחים ביוד הוסיף: ״שמחתי להתארח במשרד לשיתוף פעולה אזורי, הסכם השלום ההיסטורי בין המדינות שימח מאוד את העם המרוקני שאוהב את ישראל. המסורת היהודית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות במרוקו. אני מצפה להגברת שיתופי הפעולה בין המדיניות - עלינו להביא לידי ביטוי את התחממות היחסים בתחומים רבים".

הוא הוסיף כי "מיד אחרי הרמאדן נפעל להידוק יחסי התיירות בין המדינות באמצעות הפעלת קו טיסות ישירות. אני מצפה לעבוד עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי על פרוייקטים משותפים שיועילו לשני העמים״.