זעם בקרב תושבי עוטף עזה על ההסלמה בדרום: הילה פנלון, חקלאית ממושב נתיב העשרה, סיפרה הבוקר (שלישי) בריאיון ליואב מינץ בתוכנית קפאין ברדיו צפון 104.5 על מטחי הרקטות הכבדים שהיא ושכניה חוו אמש והאשימה את הממשלה והעומד בראשה בגרירת המדינה לסבב לוחמה נוסף מתוך מניעים פוליטיים. "הבוקר אני כועסת. זה יותר ענין פוליטי, לא בטחוני זה היה יכול להימנע מראש", אמרה פנלון והוסיפה: "אנשים שמתיימרים להנהיג את ישראל מנסים לשמר מצב פוליטי. עושים הכל חוץ מלהגן על האזרחים! הלילה הזה היה גיהנום! לא זוכרת לילות דרמטיים כאלה. הכאב הגדול שזה היה יכול להימנע". 

"ללא ספק היה לילה דרמטי", אמרה תושבת הדרום וסיפרה כי היא לא זוכרת לילה מסוג זה כבר הרבה זמן. "אולי השנה של הקורונה השכיחה מאיתנו איך זה מרגיש. הבוקר הזה אני כועסת. מאד כועסת. יותר מכל הפעמים זה נראה ציני. זה מרגיש שזה לא ענין ביטחוני אלא ענין פוליטי. אין ספק שהיה פה ענין להדליק את הדבר הזה. אני חושבת שזה יהיה תמים לחשוב שזה מנותק כל הקשר". 

בהמשך דבריה הסבירה תושבת נתיב העשרה כי היא רואה בניסיון של נתניהו לשרוד פוליטית, זאת לצד התחזקות הימין הקיצוני בבחירות, את הסיבה העיקרית לסבב ההסלמה הנוכחי. "נכנסו לנו בתקופה האחרונה, בבחירות האחרונות, אנשים שאיך שהוא זכו בתואר נבחרי ציבור, אבל זה כהניסטים וטוקבקיסטים ומה שהם עושים זה לייצר מציאות שהיא הכל חוץ מאחראית, הכל חוץ מביטחונית ומסוגלת להגן על האזרחים. מי שמשלמת את המחירים המאוד יקרים כדי שבבלפור יוכלו לישון בשקט, אלה תושבי הדרום ובעצם כל מדינת ישראל כרגע".

כשנשאלה האם גם שכניה שותפים לדעתה השיבה: "אני לא יודעת אם אני יכולה לדבר בשם כל התושבים אבל כל מי שיש לו עיניים בראש, מבין שמה שקרה הלילה ואגב, זה לא בדיוק רק הלילה זה בימים האחרונים. בשבילי זה לילה שלישי בלי שינה. מי שעיניו טיפה פקוחות מבין שזה לא מעשה שמים". 

בהמשך הוסיפה כי "האחראים והאשמים הם אנשים שמתיימרים להנהיג את ישראל אבל מה שהם עושים זה למעשה לשמר מצב פוליטי שמתאים להם ונוח להם על ידי מלחמה ואפילו מלחמת דת".