ישראל חלקה עם האמריקאים מידע מודיעיני אשר הראה כיצד חמאס פעל מתוך "בניין התקשורת" שהושמד ביום שבת, בו גם שכנו סוכנות הידיעות AP ואל-ג'זירה בעזה, כך מסרו היום (ראשון) גורמים רשמיים בירושלים. הם אישרו עוד כי שיחת הטלפון של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שבת עסקה, בין השאר, גם בהפצצת הבניין, וכי ישראל הראתה לביידן ולפקידים האמריקאים את המודיעין העומד מאחורי הפעולה.

"הראינו להם את האקדח המעשן שמוכיח כי חמאס עבד מהבניין ההוא", אמר המקורב לשר החוץ גבי אשכנזי. "אני מבין שהם מצאו את ההסבר מספק", הוסיף המקורב. בכיר ישראלי אחר הודה כי העובדה שההפצצה התרחשה יומיים לאחר הציוץ של של דובר צה"ל, שגרם להטעיה של כמה כלי תקשורת זרים לדיווח כי כוחות קרקע נכנסו לעזה, הקשתה על המצב מבחינה דיפלומטית ציבורית, אולם דווקא בדיפלומטיה הממשלתית, גורמים ישראלים חשו שהמצב עדיין טוב.

אילוסטרציה לסיכול פרויקט המטרו של חמאס, קרדיט דובר צה"ל

ארה"ב הייתה המדינה היחידה שחקרה את תקיפת צה"ל על הבניין, שלפי הצבא, שוכנו בו משרדים ומתקני מודיעין צבאיים של חמאס, כמו גם סוכנות AP ואל ג'זירה, גופי חדשות אחרים ומשרדים ודירות שונים. "מניתוח שערך משרד החוץ, 80% מ-90 המדינות שעמם שוחחנו בימים האחרונים פרסמו הצהרות רשמיות התומכות בזכותה של ישראל להגן על עצמה. הם לא קוראים להפסיק את המבצע", אמר גורם במשרד והוסיף כי השר אשכנזי שוחח גם עם למעלה מ-30 שרי חוץ ברחבי העולם. "אנחנו עדיין במקום חיובי בכל הנוגע ללגיטימיות שלנו לפעול", הוסיף הגורם. "יש תמיכה ברורה מאוד בעמדת ישראל לפיה הטרור חצה קו."

כאמור, במהלך השבת פגע חיל האוויר במגדל בן 12 הקומות בעזה, זאת לאחר ששעה קודם לכן שלח אזהרה אל השוכנים בתוכו, בה הורה להם להתפנות. "בבניין היו משרדי התקשורת האזרחית, שארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריו ומשמש כמגן אנושי", נמסר בהודעת דובר צה"ל. עוד נמסר כי "ארגון הטרור חמאס מכוון במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. לפני הפיגוע הזהיר צה"ל את האזרחים שהיו בבניין ונתן להם מספיק זמן להתפנות".