נשיא המדינה ראובן ריבלין יסיים בעוד חודש וחצי את תפקידו לאחר שבע שנים. ביום רביעי, ה-2 ביוני, יבחרו חברי הכנסת את האזרח מספר 1 הבא של ישראל, ולאחר שאמש בחצות תם מועד הגשת המועמדות, נקבע שיש רק שני מועמדים לתפקיד הרם: יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ואשת החינוך, כלת פרס ישראל, מרים פרץ. 

אתמול ביקשנו מכם לבחור מי המועמד המועדף עליהם להיות נשיא מדינת ישראל ואלו הן התוצאות: בתום קרב צמוד שנמשך אל תוך שעות הלילה ובו לקחו חלק קרוב ל-32 אלף מצביעים, זכתה מרים פרץ 51% מקולות המצביעים שקבעו כי היא צריכה להיות נשיאת מדינת ישראל הבאה. יצחק (בוז'י) הרצוג זכה ל-49% מהקולות, בפער קטן מפרץ. יש לציין כי הפער בין שני המועמדים נמצא בטווח טעות הדגימה הסטטיסטית. יחד עם זאת יש לזכור כי מי שבאמת יקבעו את זהותו של נשיא מדינת ישראל יהיו 120 חברי הכנסת.  

תוצאות מדגם מעריב אונליין  (צילום: מעריב אונליין)
תוצאות מדגם מעריב אונליין (צילום: מעריב אונליין)

אם ייבחר, הרצוג יהיה הנשיא הראשון שימשיך את דרכו של אביו. חיים הרצוג היה הנשיא השישי של ישראל וכיהן בין השנים 1993-1983. בעברו היה הרצוג יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה, וכיהן כשר במספר משרדים.

בהודעה שפרסם אתמול לאחר הגשת מועמדותו, אמר הרצוג כי הוא "מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו; לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר; לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה; לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות".

גם מרים פרץ תעשה היסטוריה אם תיבחר, ותהיה האישה הראשונה בתפקיד הנשיאה. שניים מבניה של פרץ אוריאל ואלירז - קצינים בצה"ל, נהרגו בעת מילוי תפקידם. מאז נפילתם מקדישה פרץ את חייה להנחלת המורשת היהודית והציונית ומרצה בפני בני נוער וחיילי צה"ל. ב-2018 קיבלה פרץ את פרס ישראל על מפעל חיים על "חיזוק הרוח היהודית-ישראלית".