סגן השר לביטחון פנים, ח"כ יואב סגלוביץ', (יש עתיד) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM. בפתח השיחה, התייחס סגלוביץ' לריאיון שנערך קודם לכן עם חגי אבני מקיבוץ בארי, בו הוא טען כי אין ריבונות בשטחי העוטף ב-20 השנים האחרונות, ואמר: "נצטרך לעשות הרבה מאוד מעשים, שחלקם לא נעשו, לגבי פתרונות אפשריים או דברים שצריך לעשות אחרת מול רצועת עזה".

"הסיפור לא יהיה רק צבאי, צריך למצוא מנופים נוספים כלפי הרצועה שיקטינו את הפוטנציאל ואת הרצון לצד השני, שכנראה בטווח הנראה לעין לא יהיה בשכנות טובה איתנו", המשיך. 

כשנשאל סגלוביץ' האם האמירה "דין בלון כדין רקטה" שנאמרה בתום המבצע הייתה למעשה הצהרה ריקה, השיב: "אני לא חושב שרימינו. מיד אחרי הפרחת הבלונים הראשונה הייתה תגובה של צה"ל. אנחנו נמצאים בממשלה הזאת מיום ראשון או מיום שני". 

"חשוב לי לומר שבתקופה הנראית לעין, נראה שינוי בדרך בה הממשלה תתייחס לעזה, לא רק בדרך הצבאית. ברצועת עזה חייבים להגיע למצב שיש להם מה להפסיד, לנקוט בפעילות, כן יהיה שינוי בארה"ב, במדינות אירופה ובישראל שיאפשר שיח אחר. להגיד שיהיה פתרון קסם? אני האחרון שיאמר", הוסיף. 

בהמשך דבריו התייחס חבר הכנסת לתפקידו החדש כסגן שר הבט"פ: "השר ואני עושים זה תהליכי למידה, האחריות של משרד ממשלתי היא רחבה מאוד לגבי המדיניות. לשר יש תפקיד דרמטי ואני אעשה את המירב לתמוך. בהיבט הרחב, הממשלה הייתה לעומתית למערכת הזאת במשך שנים ואת זה נצטרך לשנות". 

"תפקידנו המרכזי הוא לקחת נושאים מרכזיים שנוגעים בתפיסת האכיפה ולשים אותם על סדר היום הציבורי", הוסיף "מאבק בחברה הערבית יהיה נושא מרכזי אין ספק בכלל, טיפול עמוק באלימות במשפחה, נפגעי ונפגעות פגיעה מינית, תנאי הכליאה של אסירים".

בסיום דבריו התייחס סגלוביץ' לסערת חוק איסור איחוד המשפחות, שהממשלה לא הצליחה להעביר, בין היתר בשל התנגדות האופוזיציה: "החוק הזה יעבור בתצורה כזו או אחרת, תפקידה של האופוזיציה הוא כמה שיותר לעכב, "לשגע" את הקואליציה, כך אני הייתי באופוזיציה".

"אני מסרב להתרגש מההתרגשות. דברים יסתדרו. מ-2003 החוק מוארך כל שנה עם ביקורת שיפוטית לא פשוטה, יש עוד שבועיים-שלושה. בתפקידי הקודם עסקתי בעבירות שקשורות לשחיתות ציבורית, המשטרה והמערכת בכלל תקבל גיבוי לעשות את כל מה שצריך על מנת להיאבק בשחיתות מאחר והמאבק בשחיתות הוא חלק מהביסוס של ביטחון לאומי", סיכם.