ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים היום (שלישי) סיור ודיון מקצועי בנתב"ג יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי. בתום הדיון, מסר בנט הצהרה לתקשורת. 

בפתח דבריו אמר בנט: "זן הדלתא, שלפעמים קוראים לו הזן ההודי,  מתפשט כרגע באופן מואץ ברחבי העולם עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו". הוא הוסיף כי "זה מדבק בערך ב-50 אחוז יותר, לצערי אנחנו רואים תחילת התפשטות בתוך מדינת ישראל שאנחנו לא תמיד יודעים לאתר את המקור שלו".

לדבריו, זן הדלתא מדביק גם אנשים שהתחסנו: "מצאנו שגם אנשים שהתחסנו בחיסון פייזר נדבקו. אנחנו יודעים שעדיין יש אפקט משמעותי לחיסון, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק". 

"קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה והמטרה שלנו זה לקטוע אותה", המשיך בנט, "אנחנו מקימים לאלתר את קבינט הקורונה מחדש יחד עם ד"ר נחמן אש ופרופ' חזי לוי. בימים הקרובים נצא עם תכנית של מפת דרכים שלא נפתיע אתכם, כדי שתוכלו להיערך".

בנט בהצהרה לתקשורת בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
בנט בהצהרה לתקשורת בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך דבריו פירט בנט על ההחלטות שהתקבלו: "מרגע זה כל מי שנכנס לנתב"ג נמצא עם מסכה נקודה, בלי חריגים. וכן מאה אחוז מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל ייבדקו בדיקת PCR. אנחנו מודעים לבעייתיות וראינו את התורים ולכן לפני יומיים-שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע"

"בשלב הזה אני מבקש, מי שלא צריך לצאת לחו"ל שלא ייצא, ייתכן שיהיו שינויים במדיניות הכניסה והיציאה מהארץ בהמשך. בפעם השלישית אני אומר, אם אפשר לוותר על הנופש בחו"ל - אל תזמינו", הדגיש בנט. 

בנט בהצהרה לתקשורת בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

על חיסון ילדים ובני נוער אמר בנט: "אנחנו באופן רשמי קוראים לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי. יש שני מיליון ילדים בארה"ב שהתחסנו ולא ראינו כמות של תופעות לוואי". לדבריו, כאבא לילדים בגילאים האלו הוא מתכוון לחסן את ילדיו. 

ראש הממשלה התייחס גם למלאי החיסונים ואמר: "רוב החיסונים שבידינו, יפוגו עד סוף חודש יולי  - המשמעות היא שכדי להשלים את שני החיסונים צריך להגיע לחיסון הראשון עד ה-9 ביולי".

בסיום דבריו הצהיר כי "זה תלוי רק בנו. אם כולם נגדיל ראש, נתחשב ונבין שהתנהגות לא טובה שלנו פוגעת בזולת, אז ננצח את הקרונוה בלי צעדים עקרוניים".

הסיור נעשה ברקע הדיווחים המדאיגים שחשפו כי 2,832 בני אדם, כמחצית מהנוסעים הנכנסים ביום שישי האחרון, לא עברו בדיקת קורונה בשל העומסים וקריסת מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון.

מהדיווח עולה כי בשל חוסר יכולת לבצע בדיקות להמוני האנשים והדוחק לקראת כניסת השבת, הוחלט לפטור מבדיקה נוסעים מחוסנים ששבו ממינות בהן רמת התחלואה נמוכה. על פי ההערכות, לא נלקחו פרטיהם של הנוסעים הפטורים והם אינם זומנו לביצוע בדיקה גם עם צאת השבת.