יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הציג היום (שלישי) את ההסכמות שהושגו מול משרד האוצר בדיון חוק החל"ת בוועדת הכספים: "ניסינו להגיע לסיכום עם חברי הוועדה אך לצערי יש רצון לטרפד את המהלך, אם לא נעביר את החוק אף אחד לא יהיה זכאי ואנשים יישארו ללא דמי אבטלה".

"אנו חייבים לדאוג בראש ובראשונה לאוכלוסייה המבוגרת, לנשים ההרות ולעובדים בשכר נמוך. לכן הפתרון עבור בני ה-67 ומעלה הוא המשך מענקי סיוע, כאשר בחודש הראשון יקבלו 90% מהחל"ת, בחודש השני 80% ובחודש השלישי 70%", המשיך.

עוד אמר כי "עבור היולדות החל"ת יהיה לפי גובה השכר האחרון שקיבלו ולא לפי גובה דמי האבטלה: שינוי שמגדיל משמעותית את גובה החל"ת".

בהמשך דבריו, התייחס קושניר לסוגיית הסיוע לאנשים עם מוגבלות, והסביר כי "האוצר יקים מנגנון תמרוץ דרך זרוע העבודה, שיכלול סבסוד שכר של 20% לעשרה חודשים. הנוהל יכנס לתוקף החל מחודש אוגוסט אך הבקשות יתקבלו רטרואקטיבית מחודש יולי".

"עבור העובדים בשכר נמוך, נבצע הסכם חל"ת גמיש בשלוש פעימות במקום בארבע, ונאריך את זכאות המענק לחזרה לעבודה כך שיכלול גם את חודש יולי, על מנת לעודד את החזרה לשוק העבודה", הוסיף.

עמותת איתך מעכי, משפטניות למען צדק חברתי בירכה על כך שמשרד האוצר קיבל את המלצתה לטובת נשים בהריון ולפיה הן יקבלו דמי לידה בגובה השכר שלהן טרם הוצאתן לחל"ת, עם זאת מתחה העמותה ביקורת על התעלמותו של האוצר מנשים בהריון שנמצאות בחל"ת.

לדברי עו"ד תמר בן דרור: "מקוממת התעלמותו של משרד האוצר ממצבן של נשים בהריון. האוצר מציג מצג שווא לפיו נשים בהריון שהוצאו לחל"ת יוכלו להשתלב באופן מיידי בשוק התעסוקה. ברור שזה אינו המצב ולאור המציאות העגומה מן הראוי היה שנשים בהריון שנמצאות בחל"ת ימשיכו לקבל דמי אבטלה עד הלידה".