אורן ליבוביץ', עיתונאי ופעיל חברתי למען לגליזציה של קנאביס, התייחס היום (ראשון) בראיון לאראל סג"ל ברדיו 103FM ליוזמה להצעת חוק לאי הפללה של צרכני קנאביס לשימוש עצמי, שאושרה בוועדת השרים לחקיקה היום ביוזמת תקווה חדשה. ליבוביץ' אמר כי "הבשורה הגדולה היא ביטול ההפללה, חייבים לציין שמדובר בוועדת שרים לחקיקה אח"כ יש קריאה טרומית, יש עוד כמה שבועות לכל הפחות".

ליבוביץ' הסביר את ההבדל בין לגליזציה ואי הפללה: "חוקי, לגליזציה, זה אומר שיש הליכי ייצור מסודרים, מכירה בחנויות לגילאי 21 ומעלה זה תהליך שייקח לפחות שנה אם לא שנתיים. אי הפללה משמעותה שהשימוש וההחזקה של קנאביס היא לא חוקית אבל מי שעובר את העבירה הוא לא נתון לרישום פלילי אלא רק לעבירת קנס, במקרה שהחזיק את הקנאביס בחוץ".

עוד הוסיף ליבוביץ' כי "על פי הנוסח הנוכחי זה לא משנה כמה פעמים אתה נתפס, זו לא עבירה פלילית להשתמש בקנאביס. אני חושב שזה נכון וראוי. הפלוס המשמעותי ביותר אם מדברים על נושא בני הנוער, זה שמי שמנפגע מהשימוש בקנאביס כבר לא יפחד ללכת לקבל סיוע ועזרה, בשל הפחד מפני הפללה עצמית. זה משהו שחשוב מאוד שאפילו המתנגדים הגדולים ביותר תומכים בו. המגרעות של זה ויש כמה זה שבעצם השוק נותר מופקר, שמרוויח זה הבדואים בדרום".

ליבוביץ' הסביר את טענתו ואמר כי "שוק הסוחרים לא מפוקח. הוועדה שדנה בזה בממשלה הקודמת המליצה לעשות לגליזציה, חוקי לגמרי ולא רק אי הפללה".

ליבוביץ' הסביר את המשמעות של מדיניות אי ההפללה של גלעד ארדן, שהיה השר לביטחון פנים: "ארדן קידם 'מודל חוק הקנסות', זה בעצם נותן לך אפשרות לשלם קנס במקום תיק פלילי בתנאי שאתה עומד בתנאים מסוימים - למשל פעם ראשונה ,אין עבר פלילי או לא עשית עבירה נלווית. בשורה התחתונה, היום ההפללה לא נגמרה ולכן החוק נדרש דחוף".