לאחר הפרסום לפיו שר החוץ, יאיר לפיד, לא לקח חלק בדיוני קבינט הקורונה, בכאן חדשות מדווחים הבוקר (חמישי) כי גם שר האוצר, אביגדור ליברמן, לא השתתף בהם. 

מלשכת שר האוצר, אביגדור ליברמן, נמסר בתגובה: "שר האוצר מינה את השר במשרד האוצר, חמד עמאר, לנציג בקבינט הקורונה בזמן גיבוש התקציב וחוק ההסדרים ואישורם בממשלה. כמו כן גם הדרג המקצועי של משרד האוצר נוכחים בישיבות הקבינט ולוקחים חלק פעיל בהחלטות. שר האוצר נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל". 

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, נשאל הבוקר בכאן ב' על הפרסומים בנוגע לשרי החוץ והאוצר, והשיב:  "זה עניין שלהם, אם לפי החוק הם צריכים להיות אז הם צריכים להיות, אם לפי החוק הם יכולים, אז שולחים מחליף. אין לי ספק שחמד עמאר מייצג את שר האוצר ומשתתף בכל הישיבות".

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), התייחס הבוקר בראיון בגל"צ לדיווח, ואמר כי "יש שם שני נציגים בכירים מהמפלגה, לפיד מעודכן בכל דבר וזה מעניין אותו מאוד, אבל הוא סומך על הדרג המקצועי".

חברי האופוזיציה רבים הפכו את הדיווחים על אי השתתפותם של לפיד וליברמן בישיבות קבינט הקורונה לעילה למתקפות פוליטיות נגדם ונגד הממשלה כולה. חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד) תקף בגל"צ: "שר האוצר לא סופר את ראש הממשלה, וגם לא החליפי. אין פה מנהיגות וטיפול בדברים מרכזיים, הם לא חושבים שבנט ראש הממשלה".


ח״כ צחי הנגבי תקף ברשתות החברתיות ורשם כי ״התירוצים של שרי החוץ והאוצר להעדרותם מישיבות הקבינט מעוררים תמיהה. ישיבות הקבינט אינן מפגשים טכניים שבהן השרים מהווים חותמת גומי להמלצות הדרג המקצועי. השתתפתי במאות שעות דיונים בממשלה בעניין הקורונה ואני יכול להעיד שיש חשיבות עצומה לכל דיון כזה. ברוב המקרים אין אחידות בקרב המומחים. יש עמדות שונות ואף סותרות. אנשי המקצוע עצמם מעידים על כך שמדובר במגפה שבה מרכיב חוסר הוודאות הוא גבוה. לפיכך, האחריות לקבלת ההחלטות מוטלת על המנהיגים הנבחרים". 

הם אלה שצריכים לאמץ גישה מסוימת על פני גישה אחרת. הם אלה שאמורים לשקלל לתוך ההחלטה נתונים שאינם בתחום המומחיות של אנשי הרפואה, כמו נושאים כלכליים ומדיניים. הם אלה שאמורים להפגין מנהיגות ואומץ בימים של משבר מאתגר ותובעני. לא יתכן ששניים מן השרים הבכירים בממשלה, שאחד קובע את גורלה של כלכלת ישראל והשני אמור לכהן כראש הממשלה, יתחמקו מישיבות הפורום הממשלתי החשוב ביותר כיום. אלא אם כן הם מבינים שלקבינט הקורונה מובטח כישלון ידוע מראש, והם מבקשים לברוח ממנו הכי רחוק שאפשר", הוסיף.


מי שהצטרף לביקורת היה חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד), שאמר בראיון ב-103FM: "שר האוצר ושר החוץ לא נמצאים בקבינט, מה זה אומר? שהם לא רואים בעניין הזה דבר חשוב בסדר העדיפויות. תראיינו אותי עוד חודש - אנחנו נהיה בסגר. נקודה". 

בתגובה לפרסום בכאן רשת ב' נמסר מטעם ליברמן כי הוא "מינה את השר במשרד האוצר, חמד עמאר, לנציג בקבינט הקורונה בזמן בניית התקציב וחוק ההסדרים ואישורם בממשלה. כמו כן גם הדרג המקצועי של משרד האוצר נוכחים בישיבות הקבינט ולוקחים חלק פעיל בהחלטות. שר האוצר נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל".