ראשי סיעות האופוזיציה פנו היום (שלישי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי בבקשה לכנס את מליאת הכנסת לדיון מיוחד, אשר יעסוק ב"קריסת בתי החולים הציבוריים והפקרתם של מיליוני אזרחים". על הבקשה חתמו ו"ר ש"ס ח"כ דרעי ויו"ר יהדות התורה ח"כ גפני וח"כ ליצמן, ואליהם חברה גם סיעת הציונות הדתית.

בבקשתם טענו ראשי המפלגות החרדיות כי "בתי החולים הציבוריים סובלים מליקוי חסר בתקצוב, ועצירת הספקת ספקים. בייחוד בתקופה זו, שתחלואת הקורונה גואה וישנה התעלמות ממושכת של הממשלה מהדרישות הבסיסיות של מנהלי בתי החולים, אשר על כן אנו דורשים לכנס את מליאת הכנסת בדחיפות לדיון על מצוקתם של מנהלי בתי החולים והפקרתם של מליוני אזרחים".

בנוסף, חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס פנה לראש הממשלה נפתלי בנט במכתב שני, כאשר אליו הצטרפו חברי הכנסת משה ארבל, אורי מקלב, קטי שטרית, איתמר בן גביר, אופיר כץ, אבי מעוז, שלמה קרעי, אופיר סופר ומיכל וולדיגר. במכתב ששוגר לבנט טרם יציאתו לארצות הברית, דרש ח"כ אזולאי מבנט שיפעל "להביא פתרון למשבר באופן מידי והולם, ולהעביר תקציבים שהובטחו לבתי החולים".

ינון אזולאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ינון אזולאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לפני מספר חודשים לאחר מאבק ממושך, התחייב משרד האוצר להעביר כ-630 מיליון שקלים לשבעת בתי החולים הציבוריים. למרות ההתחייבות מרבית הכסף לא עבר. כ- 300 מיליון השקלים שהמדינה הבטיחה להם ועוד תוספת של 55 מיליון שקלים, החל מחודש יולי לכל חודש לא עברה אליהם", פתח אזולאי את מתכבו.

לאחר מכן הוא פירט והסביר כי ההסכם, אשר הושג בחודש מרץ במהלך כהונתו של שר האוצר ישראל כ"ץ, לא כובד, על אף פניות חוזרות אל שר האוצר הנוכחי אביגדור ליברמן. ההסכם, לדברי חבר הכנסת, נועד לתת להם ודאות תקציבית, תוך הבטחת תשלומי שכר לעובדים ותשלומים לספקים לכל שנת 2021.

"המנהלים התריעו כבר בתחילת החודש בפני משרד האוצר כי בתי החולים הציבוריים נמצאים על סף קריסה בשל מחסור בתקציב, אך שום דבר לא נעשה. במשך שנה וחצי (במשך ארבעה גלי קורונה) הם עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, כדי להציל את מדינת ישראל מהמגיפה", הסביר אזולאי שטען כי ".בתי החולים הגיעו למצב של אובדן יכולת תשלום לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסייה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים. המדינה מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים. אם לא יהיו תרופות, יהיו חולים שלא יוכלו לקבל אותם ואם לא יהיה ציוד, בתי החולים לא יוכלו לבצע הליכים רפואיים. בסופו של דבר זה ציוד חשוב ואם יגיע חולה ולא יהיה ציוד – הוא עלול למות".

חבר הכנסת חתם את מכתבו בדרישה ישירה לרה"מ: "עם יציאתך לביקור בארה"ב, אנו דורשים התערבותך לפתרון המשבר באופן מידי והולם והעברת התקציבים שהובטחו להם. לא ייתכן ולא נאפשר שבתי החולים העומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה יצטרכו לעמוד כעניים בפתח ולהתחנן על נפשם לתקציבי הישרדות'".