כוחות הטליבאן השתלטו באופן מלא על אפגניסטן, כולל עמק פנג'שיר, שם כוחות האופוזיציה החזיקו מעמד, כך דיווחו הערב (שישי) גורמים בטליבאן. "בחסדו של אלוהים הכל יכול, אנו שולטים בכל אפגניסטן", אמר אחד ממפקדי הארגון.

קודם לכן, אזרחים ופעילי זכויות נשים הפגינו מול ארמון הנשיאות בקאבול וקראו לטליבאן לשמור על הישיגיהן והשכלתן של נשות אפגינסן. בתוך כך, ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי הודיע כי האיחוד מוכן לעמוד בקשר עם ממשלת הטליבאן החדשה באפגניסטן, אך על הארגון לכבד זכויות אדם, כולל זכויות נשים, ולא לאפשר למדינה להפוך לבסיס טרור

"כדי לתמוך באוכלוסייה האפגנית, נצטרך ליצור קשר עם הממשלה החדשה באפגניסטן", אמר ג'וזף בורל במהלך פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בסלובניה. עם זאת, רמת שיתוף הפעולה תהיה תלויה בנכונות הטליבאן למלא תנאים מסוימים, אמר והדגיש כי זה גם לא אומר הכרה רשמית בטליבאן.

בורל אמר כי הממשלה החדשה חייבת למנוע מהמדינה להפוך שוב לאזור אימונים של טרור, כפי שהיה בתקופה הקודמת של הטליבאן בשלטון. היא חייבת לכבד גם את זכויות האדם, שלטון החוק וחופש התקשורת. בנוסף, היא צריכה גם להקים ממשלת מעבר באמצעות משא ומתן בין הכוחות הפוליטיים במדינה, אמר בורל.

לצד זאת, האיחוד האירופי שואף לתאם את המגעים עם הטליבאן באמצעות נוכחות משותפת של האיחוד בקאבול על מנת לפקח על הפינויים ולוודא שהממשלה האפגנית החדשה תעמוד בהתחייבויותיה, במידה ותנאי הביטחון יאפשרו זאת. בתוך כך, מייסד הטליבאן, מולא עבד אל-ע'ני בראדר, יוביל את הממשלה החדשה באפגניסטן, כך מסרו גורמים בארגון.