יועץ התקשורת, רונן צור, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל והתייחס לנאומו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בעצרת האו"ם: "אני חושב שאחריי שלושה-ארבעה חודשים של כהונה אפשר לראות את האסטרטגיה של בנט, בין אם היא מתוכננת ובין אם לא".

"האסטרטגיה המובילה היא בעצם לנסות לא לעשות שגיאות במבחני המנהיגות העליונים. הוא הגיע לנשיא ארה"ב והמטרה הייתה לחזור בשלום, גם כאן המטרה הייתה דומה, לא לעורר יותר מדי סערות. אני מניחה שגם מה שהתפרש כהתקפה על מערכת הבריאות לא תוכנן ככה", הוסיף.

בהמשך, הסביר צור את מאחורי הקלעים של כתיבת הנאום: "השורה התחתונה לא הייתה הנושא האיראני, לא היה מידע מודיעיני או גימיק בסגנון נתניהו. לא היה מה להרחיב כרגע, לכן הוא אמר את המעט המתחייב".

"לעניין הפלסטיני הוא לא רצה להיכנס כדי לא להסתבך עם אף אחד בגזרה המקומית. לעומת זאת, הייתה הזדמנות בהיבט הקורונה להגיד שמי שמקבל את ההחלטות זו הממשלה ולא הדרג המקצועי, אף אחד לא צפה שזו תהפוך למתקפה מבחינה תדמיתית", המשיך.

לדבריו, הייתה חסרה אמירה מפרגנת לאנשי מערכת הבריאות, "אני חושב שאת העניין הזה בנט יתקן כי הוא מבין את השגיאה. הצוותים הרפואיים הם בקונצנזוס בחברה הישראלית. 

על התגובה של איראן לנאומו של בנט, אמר צור כי "לבנט כנראה אין עניין בשלב הזה לחתור למגע באופן כזה שכל העולם ידבר על הנאום, זה נראה כך ויכול להיות שתוכנן כך".

"הנאום הזה לא יעלה ולא יוריד אותו במספר המנדטים, ירון אברהם בחדשות 12 אמר שעל הנאום הזה לא ידברו בעוד יום הוא צדק, זה נאום שיחלוף כאילו לא היה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm