בניסיון לאתגר את האגף הימני בקואליציה, יעלה היום ח"כ שמחה רוטמן להצבעה במליאת הכנסת את חוק יסוד "כניסה, הגירה ומעמד בישראל".

בוועדת השרים לחקיקה, הוחלט בתחילת השבוע לדחות את הדיון בהצעת החוק בשלושה חודשים, והקואליציה צפויה על כן להסיר אותה היום מסדר היום. אולם ח"כ רוטמן החליט להעלות אותה ופנה אתמול במכתב ל"חברי המחנה הלאומי בקואליציה", לתמוך בהצעה.

"מהלך זה מהווה כניעה לדרישות רע"ם ומפלגות השמאל, המבקשות להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה", אמר ח"כ רוטמן והוסיף: "מחר שרת הפנים איילת שקד תעמוד למבחן, אם תתמוך בחוק יסוד ההגירה שהיא עצמה הבטיחה לקדם לפני כשנתיים או שתצביע יחד עם הרשימה המשותפת והשמאל".

לדבריו, "חוק היסוד מבקש לעגן את העקרונות שנקבעו בעבר בין השאר בחוקי המסתננים שבוטלו פעם אחר פעם על ידי בג"ץ, וכן את העקרונות שמטרתם למנוע איחוד משפחות פלסטיניות, שבאמצעותה מתבצעת הלכה למעשה מימוש שקט של זכות השיבה הפלסטינית. נוסף על כך, החוק מאפשר להרחיק גורמים עוינים מישראל כדוגמת פעילי BDS ומאפשר לבטל אזרחות למחבלים".

הצעת החוק הונחה על ידי רוטמן וחתומים עליה חברי הכנסת עמיחי שיקלי, בצלאל סמוטריץ', אמיר אוחנה, ינון אזולאי ויצחק פינדרוס. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הביע שלשום בישיבת סיעת הליכוד תמיכה בהצעה וקרא לתמוך בה.