שרת הפנים איילת שקד, הנמצאת בביקור באיחוד האמירויות, התראיינה היום (רביעי) לאתר חדשות אמירתי והתייחסה, בין היתר, לסוגיה הפלסטינית. לדבריה, ממשלת ישראל לא תדון בהקמת מדינה פלסטינית תחת ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט או יאיר לפיד, כאשר הוא יכנס לתפקיד.

בראיון בלעדי ל"נשיונל" אמרה שקד כי יש ישנו קונצנזוס בין הימין, השמאל והמרכז היושבים יחד בקואליציה לא להתייחס לשום נושא שעלול לגרום לקרע פנימי - כולל פתרון הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. היא רוצה לנהל את הסכסוך עם הפלסטינים, לא לפתור אותו.

"המצב הנוכחי הוא הטוב ביותר לכולם ועדיף להמשיך כך", אמרה. "אנו מאמינים בשלום כלכלי כדי לשפר את החיים הפלסטינים ולעשות אזורי תעשייה הדדיים. אבל לא מדינה עם צבא, בהחלט".

שקד חזרה על התנגדותה העזה לפתרון שתי המדינות. לדבריה, ישראל למדה "לקח שלא יסולא בפז" מהעימותים שלה בעבר. "למדנו ממקור ראשון שמכל אזור שאנו נסוגים יקום ארגון טרור", אמרה. "זה קרה בדרום לבנון, שם חיזבאללה שולט וממומן על ידי איראן ועם אלפי טילים שמכוונים על ישראל. כאשר יצאנו מעזה, אנשים אמרו שזו תהיה מונקו נוספת - אבל אנחנו יודעים מה קרה שם, חמאס השתלט על הרצועה והפך אותה למדינת טרור. לא נחזור על הניסוי הזה שוב".

מבחינת שקד, היו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אינו שותף להסכם שלום אמיתי. "אבו מאזן לא קיים בחירות כי הוא מפחד להפסיד לחמאס. אם יהיו בחירות חמאס ישתלט", אמרה.