אל"מ (מיל') ענת כרמלי, ראש מחלקת סגל באגף כוח אדם ושירתה תחת אלעזר שטרן, שוחחה היום (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM על הסערה סביב השר אלעזר שטרן כי גרס תלונות אנונימיות ובהן תלונות על הטרדנות מיניות.

בראשית הריאיון ב-103FM, נשאלה מדוע נחלצה ביוזמתה להתראיין ולתת גיבוי לשטרן, והשיבה: "יש תחושה של 'ציד מכשפות', אמר מה שאמר לא בגלל הטרדות מיניות שמעתי, הקשבתי, הוא התנצל בקולו בשני ערוצי טלוויזיה אתמול בערב. לא דובר בהטרדות מיניות שנגרסו, אלא דובר במכתבים שמופיעים לפני שיבוצים".



המגישים השיבו: "יש מדרג של דברים שמותר לגרוס"? כרמלי ענתה: "לא קבעתי מדרג, אני מדברת לעניינו של הדבר עליו הוא דיבר אם יש ציד מכשפות לפני דיוני שיבוצים. לדעתי מה שקורה עכשיו גם עם שטרן קורה כי הוא גם מתמודד על תפקיד".

"השר הדגיש שמעולם לא גרס אף תלונה על הטרדה מינית, כל תלונה שהגיעה לשולחנו טופלה בחומרה יתרה. אני מכירה את שטרן, אין מצב. אני מוכנה לקחת על עצמי, זה לא סגנון הדיבור שלו, ובטח לא של מפקד בה"ד 1. הוא הכניס סטנדרטים של משמעת וסטנדרטיים ערכיים. אני גאה להיות קצינה בצבא שאלה היו הערכים של מפקד בה"ד 1. אפשר לחקור את זה, מה הבעיה? אם יש בחורה, שיחקרו", הוסיפה.

בשאלה היכן הייתה ממקמת את שטרן מבחינת רגישות להטרדות מיניות, השיבה: "אפס סובלנות, הוא היה מהמחמירים. זה נתונים שאפשר לבדוק".

לאחר מכן נשאלה, אם יתברר שהבחורה דיברה אמת, ענתה: "אם זה נכון, זה לא תקין, אז כן הוא צריך לשלם את המחיר, אבל זה לא סגנון הדיבור שלו".

בסיום הריאיון הבהירה: "אני מדברת על מכתב אנונימי שמגיע שבועיים לפני דיון שיבוצים. הטרדה מינית במכתב מגיעה בד"כ בצינורות יוהל"ן, יש צוות שחוקר וזה מגיע למצ"ח, הוא היה מאלה שמאוד מאוד החמירו, כולל הפעלת מצ"ח כשהיה צריך. הייתי שם, זה לא עניין של אהבה ושנאה, אני יודעת איזה הנחיות קיבלתי".

בתגובה לטענות נגדו, כתב אלעזר שטרן בחשבון הפייסבוק שלו: "בהמשך לפרסום ולמען הסר ספק אני מבקש להבהיר באופן ברור וחד משמעי: כאדם, כאב לבנות, כמפקד וכנבחר ציבור בז עמוקות לכל מטריד מינית וסבור שהחברה הישראלית ומערכת אכיפת החוק מחוייבת באפס סבלנות בנושא מהותי זה".

"בתפקידי כמפקד, כקצין חינוך ראשי וכראש אכ״א בצה״ל, פעלתי בהתאם לרוח זו קלה כחמורה. בראיון הבוקר ביקשתי להביע עמדה המתנגדת לתרבות של מכתבים אנונימים כמכשיר לסגירת חשבונות ולסיכול מינויים בכירים כפי שאכן הביעה זאת הועדה למינוי בכירים. תלונות על הטרדה מינית נבדקו תמיד לעומקן תחת פיקודי ולא נאמר על ידי בשום שלב שתלונות על הטרדה מינית נגרסו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103FM