סערת הדברים שאמר שר המודיעין אלעזר שטרן, על כך שגרס תלונות אנונימיות בזמנו כראש אכ"א, ממשיכה לעורר הדים. היום (שני) התייחסו לכך גם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בפתיח תוכניתם ב-103FM, כאשר סג"ל טען כי "שר החוץ לפיד מגבה את שטרן, רק כי הוא צריך אותו כיו"ר הסוכנות. היום שטרן הוא שר, כשיתפנה מקומו, מי יהיה שר המודיעין? אלי אבידר".

סג"ל למעשה התייחס לפרסומים מחודש יולי, אז נטען כי אבידר ימונה למחליפו של שטרן במשרד המודיעין ועד אז יכהן כשר לענייני תכנון אסטרטגי במשרד ראש הממשלה. מינויו של אבידר, שאושר בממשלה, הגיע לאחר דיווחים לפיהם היה בכוונתו לעזוב את "ישראל ביתנו" ולהקים תנועה פוליטית חדשה ועצמאית.

עוד קודם לכן, ורטהיים כי אחת מהטעויות ששר המודיעין עשה אתמול הייתה להופיע במהדורות החדשות: "עוד לפני שנשות הקואליציה התחילו להגיב, הוא טעה תקשורתית. אם אני הדובר שלו אני אומר לו "תמזער נזקים. כנס לבונקר. תוציא ציוץ הבהרה ואז אל תדבר שבועיים. אבל אז הוא הלך לא למהדורה אחת, אלא לשלוש".

אלעזר שטרן (צילום: מרק ישראל סלם)
אלעזר שטרן (צילום: מרק ישראל סלם)

שדר הרדיו הוסיף כי מבחינתו, לא רק ששטרן נתפס כ"שוביניסט וענתיקה", אלא שאחרי שהוזכרה גם תלונה של קולט אביטל, השר נתפס גם כ"לא חכם". סג"ל השיב כי "בדומה לאכזבה משטרן אתמול, אני התאכזבתי ממנו גם ב-2019, אז דיברו על מניות נתניהו והוא היה אחד מהתוקפים הגדולים, שאלתי אותו בריאיון אם הוא יודע את הבסיס, הוא התחיל לגמגם".

סג"ל: "אתה הולך לדון בדיני נפשות? תעשה קודם שיעורי בית, זה מעיד עליו. אבל לא פחות חמור, הנושא מעיד גם על כל חברות הכנסת שמדברות גבוהה גבוהה על זכויות הנשים, כולל מרב מיכאלי".

מרב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר מכן, השניים התייחסו לסערה קודמת של שטרן, במהלכה הוא עלה לנאום במליאת הכנסת ותקף את ח"כ מירי רגב מהליכוד, כאשר הוא אומר לעברה: "לא כדאי לך, את יודעת שאני יודע איך התקדמת בצבא". סג"ל שאל איך אדם שמאיים כך ראוי להיות יו"ר הסוכנות? "זה עניין רכילותי, לא עניין פלילי. בעקבות קריאת ביניים עולה ח"כ ומאשים ח"כ אחרת וכל חברות הכנסת שתקו, והן שותקות גם עכשיו. מתי הן תדברנה? עולה חיילת, יכול להיות שיהיה לזה המשך או שיבואו עוד חיילות, מה תגידו?".

השדר המשיך ואמ כי "יש לי שתי בנות. אני לא רוצה שמישהו יבוא ויגיד להן 'החיים שלך יהיו מרים ושחורים אם תתלונני'. אני לא מוכן זה". ורטהיים השיב שזה מובן וברור, אך סג"ל הקשה וטען כי זה לא ברור, ועובדה שלפיד גיבה את טענותיו של שטרן, מכיוון שהוא חייב שהאחרון ימונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, על מנת להשלים את העברתו של אלי אבידר לתפקיד שר המודיעין.

בשלב זה, ורטהיים פנה נגד שותפו ואמר כי "ברח לך העמית סגל. לפיד לא יכול למצוא עסקה אחרת?". סג"ל ענה: "צריך לתת משהו לשטרן".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm