ראש הממשלה, נפתלי בנט, ימריא בשבוע הבא לביקור בעיר סוצ'י וייפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הביקור נערך בהזמנת פוטין ובמהלכו השניים ידונו בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים הנוגעים לשתי המדינות, ובנושאים אזוריים חשובים, בראשם הגרעין האיראני.

במהלך פגישת שר החוץ לפיד ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב בחודש שעבר סוכם עקרונית על פגישת פסגה בין הנשיא פוטין לבין ראש הממשלה בנט במהלך חודש אוקטובר. בנט ופוטין שוחחו בפעם השנייה בטלפון לפני כחמישה ימים, זאת לרגל יום הולדתו של הנשיא הרוסי, במהלכה השניים שוחחו על מספר סוגיות, בראשן עניינים אזוריים בהיבט הביטחוני והמדיני. 

כזכור, רה"מ נפגש בחודש אוגוסט האחרון עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. במהלך פגישתם דנו השניים בין היתר בנושא הגרעין האיראני ובסיומה אמר בנט ציין כי גם נשיא ארצות הברית וגם הוא נחושים שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני אף פעם. "אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד ובדרגי עבודה נעבוד יחד על שיתוף הפעולה בנושא. אין הרבה זמן. הנושא האיראני דחוף ולא סובל דיחוי", אמר בנט.

הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט בהצהרה משותפת לתקשורת. קרדיט רויטרס

"איראן היא יצואנית הטרור והפרת זכויות האדם מספר אחת בעולם. גיבשנו אסטרטגיה עם שתי מטרות: לעצור את התוקפנות האיראנית ולעצור את הפיכתה למדינה סף-גרעינית. ישראל מעולם לא ביקשה ולעולם לא תבקש מארה"ב להגן עליה. לא נעביר את ביטחוננו למיקור חוץ. זו אחריותנו לדאוג לגורלנו ואנחנו מודים לכם על הכלים ועל הגיבוי שאתם נותנים לנו", הוסיף.