חבר הכנסת עמיחי שיקלי שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לציוץ מעורר המחלוקת שפרסמה אמש חברת מפלגת ימינה שירלי פינטו, בו האשימה את נתניהו כי "מסית היה ומסית נשאר". פינטו אמנם מחקה את הציוץ ופרסמה הבהרה, אך שיקלי תקף: "הציוץ הזה נראה כמעבר אידאולוגי מושלם לשולי השמאל".

הוא הסביר: "הציוץ הזה היה בעיניי מדהים מבחינת ה'שיפט' האידיאולוגי, אנחנו בסופו של דבר, חברי ימינה ראינו עצמנו תמיד כחלק מהמחנה הלאומי ומעולם לא קיבלנו את הנרטיב שאומר שנתניהו הוא מסית ואחראי וכל האשמה על כתפיו ולראות את הציוץ הזה נראה כמעבר אידאולוגי מושלם לשולי השמאל, אפילו לא מרכז המפה. בעיניי הציוץ נראה תמוה מאוד".

כשנשאל מה מפריע לו באמירה הזו הסביר: "אני רוצה לומר ברמה האישית, אני פעם אחת בחיי ראיתי את אבא שלי בוכה וזה היה באותו רצח נוראי. זה היה אירוע מאוד קשה. אני את רבין מאוד מקפיד מדי שנה לציין את היום הזה ולכתוב עליו ואודותיו ואני רוצה לזכור אותו כמי שמעמיס על כתפיו מעפילים כמי שסופד לחייל שלו".

שיקלי טען כי מאז שחברו לממשלת השינוי, קו החשיבה של חברי מפלגתו לשעבר השתנה: "אני חושב שהציוץ של פינטו מבטא סימביוזה עם השמאל כי זו אחת הטענות הכי קשות ומנותקות קשר למציאות. כשבן אדם עושה מעשה, הוא נותן לו אח"כ הצדקה בדיעבד. הוא צריך להסביר לפחות לעצמו מה הוא עשה ולמה, ואז הוא יכול להגיע לסיטואציה שהוא מאמץ את הטיעונים של יריביו הפוליטיים אליהם הוא חבר.

הוא הוסיף: "אגב, זה מרגיש נעים ונחמד, כי אם נשפוט לפי מה שאמר אתמול לפיד כל מי שלא תומך בממשלת השינוי הוא צאצא של יגאל עמיר, נגד הדמוקרטיה. והוא מקבל את החיבוק מאנשים נורמליים כמו יאיר לפיד, סמל הממלכתיות". עוד טען: "לפיד לא דיבר על בן גביר, הוא דיבר על כל המחנה, אי אפשר היה לפספס את דבריו כל מי שלא תומך בממשלה בעד אלימות".

בעיניו, בן גביר אינו ממשיכו של יגאל עמיר: "אני לא חושב ככה. מי שמקשיב לו בהתבטאויות בעת האחרונה אני חושב שהוא מיתן את עמדותיו ואני לא רואה בו אדם שלא יכול להיות בכנסת".

"אני חושב שמה שקורה פה כרגע זה ניסיון לקחת את שולי השוליים של המחנה ובאמצעותם לצבוע את המחנה כולו, 2 מיליון אזרחי במחנה הלאומי רוב מוחץ בישראל שנעשה לו אתמול דה לגיטימציה. ואני רוצה לחזור לבוז'י שאמר – אני לא מבין איך היום הזה לא של כולם? לי חשוב זכר רבין, הוא יקר לי, אני רוצה לכבד אותו אבל בשביל לעשו את זה אנחנו חייבים לשנות את התדר. עבר דור מאז, חאלס עם הדבר הזה".

הוא הוסיף: "מורשת רבין, לדעתי הפספוס הגדול אתמול זה הנאום של הנישא הרצוג שהיה יוצא דופן והיה צריך לפתוח את עיתוני היום. רבין צריך להיות נחלת כלל ישראל, המורשת שלו זה לא רק הסכמי אוסלו, לא רק הסיפור של הפלסטינים ואני חושב שמה שקרה, האירוע הזה נוצל בצורה כל כך צינית על ידי השמאל הפוליטי במדינת ישראל שלקח את זה נטו כדי לקדם את האג'נדה שלו לגבי הפלסטינים. הוא כמעט ולא מתייחס, לא מזכירים את נאום הר הצופים את דבריו על צדקת הדרך, בטקס 3000 שנה לירושלים".

כי הרצח הוא פוליטי, רבין נרצח בגלל אוסלו. 
"אני יודע, אבל סליחה. כשאנחנו מדברים על מורשת רבין אתה מצפה מישראל שתסתכל רק על אוסלו? עבורי היותו רמטכ"ל משחרר ירושלים ומה שהוא אמר על ירושלים שבועות ספורים לפני הירצחו, יש לנו ויכוחים על דרך ומטרה אבל בדבר אחד אין לנו מחלוקת, אין שתי ירושלים יש ירושלים אחת והיא לנצח תהיה של מדינת ישראל".

על החלטתו של נתניהו שלא להגיע לטקס הממלכתי בהר הרצל אמר: "אני יכול להבין, בדעה שלי אני יכול להבין למה הוא לא מגיע, ברגע שהוא מותקף באופן אישי בצורה שלא הוגנת גם נוכח אמירות שלו שהיו די דרמטיות שאמר הוא איננו בוגד יש בינינו מחלוקת. אני זוכר את הדברים האלה. אני לא זוכר את נתניהו כמי שאחראי".

כשנשאל אם הוא יכול להבין למה המשפחה כועסת אמר: "ודאי. אבל גם כשהוא מגיע היא כועסת. אני חושב שהיו צריכים להגיע הרבה יותר אנשים מהמחנה הלאומי לטקס, אבל בטקס עצמו כמעט ולא הוזכרו אותם פרקים בחייו כמעט הכול עסק בפלסטיניים ובאוסלו. זה טעות פטאלית עבורנו כממלכה לצמצם את מורשת רבין לאוסלו".

לסיום התייחס שיקלי לפרסומים על הפגישה הלילית של שקד עם ביסמוט וברדוגו ואמר: לא אכפת לי ולא מעניין אותי, בכנות רבה פשוט לא מעניין אותי. לא יודע אם היא פוזלת לאופוזיציה, כל הגימיקים והקריצות והדברים האלה ממש לא מותיר עליי שום רושם היו רגעי הכרעה, כל אחד החליט מה שהחליט. אני לא יודע, אני לא עוקב ולא מעניין אותי. במאני טיים לא היו תוצאות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm