האם הקואליציה צפויה לעמוד בקרוב בפני משבר נוסף? על פי דיווח בכאן ב' הבוקר (שני), סיעות מרצ ורע"מ צפויות להפר את המשמעת הקואליציונית ולהצביע בעד הצעת חוק מטעם האופוזיציה.

מדובר בהצעת חוק שהגישה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), הנוגעת בהנצחתו של הטבח בכפר קאסם שהתרחש בשנת 1956, אז ירתה יחידה של משמר הגבול למוות ב-43 מתושבי הכפר, במה שהוגדר בדיעבד כ"פקודה בלתי חוקית בעליל". החוק מציע לחייב את הנצחתו של הטבח וללמד אותו בספרי הלימוד במערכת החינוך.

השר עיסאווי פריג' (מרצ) אמר בשידור: "אני נכד של ניצול מהטבח של 1956. זה נושא שכשנכנסתי לפוליטיקה, המדיניות שלי נבעה ממנו. אני צריך להיות שם כדי למנוע דברים כאלה בעתיד. צריך ללמד את זה בבתי ספר וללמוד, זה חשוב יותר מכל קואליציה ואופוזיציה".

"אתה חייב ללמוד מזה כדי לדעת איך להתנהל בעתיד. הפסיקה של השופט הלוי על פקודה בלתי חוקית בעליל, צריך ללמד את ילדינו איך לשמור על צלם אנוש", הוסיף פריג'.

"זו לא סוגייה שממשלה צריכה לקום וליפול עליה. זו סוגיה של התנהלות אנושית. אין לי ספק שהח"כים שלנו יצביעו בעד הצעת החוק. לא יהיה משבר. יש דברים שהם קו אדום. נכון שיש בעייתיות אבל אתה לא יכול מכירת חיסול לעצמך", המשיך.

לבסוף התייחס גם לאישור הבנייה בהתנחלויות על ידי הממשלה: "מרצ לא יכולה להשלים עם זה. כל מהלך כזה פוגע בהקמת רצף של מדינה פלסטינית ובפתרון שתי המדינות, ומרצ לא תהיה בממשלה כזו. לא יעשו לנו מכירת חיסול. מרצ לא תהיה בממשלה שתבנה באזור E1, או שתסכל הקמת שתי מדינות בעתיד".