הנהלת הסוכנות היהודית החליטה היום (שני) להמשיך את כהונתו של יעקב חגואל כיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית עד לבחירת יו"ר קבוע לארגון. חגואל מכהן במקביל גם כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית לאחר שנבחר לתפקיד זה לפני כשנה בקונגרס הציוני העולמי. 

כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית נערך השבוע באופן מקוון בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות וארגונים מרחבי העולם היהודי ומישראל.

היום התייחס שר החוץ יאיר לפיד בישיבת הסיעה של מפלגתו לנושא כשהשיב לשאלת עיתונאי וואלה! יקי אדמקר אם יש כבר מועמד חדש של הקואליציה לתפקיד. לפיד ענה בחיוב אך ענה כי "הוא לא רוצה להגיד". בשיחות סגורות אמר לפיד כי יש לו מועמד אך הוא לא מגלה במי מדובר".  

לפני שבוע הוועדה הבוחרת את יו"ר הסוכנות היהודית החליטה על דחיית הבחירות בחודש. ההחלטה התקבלה לאחר שהוועדה התכנסה לדון בצעדיה לאור המצב שנוצר עם פרישתו של השר אלעזר שטרן מהמרוץ. 

על פי הדדליין שהוצב לממשלה על ידי הוועדה שאמורה לבחור את יו"ר הסוכנות היהודית החדש, שר החוץ יאיר לפיד אמור היה להשיב לחברי הוועדה אם בכוונתו להציג מועמד חלופי מטעם הקואליציה במקום שטרן.

שטרן פרש מהמרוץ בעקבות הסערה שעוררו דבריו ברדיו 103FM, שלפיהם גרס תלונות אנונימיות שהגיעו אליו במסגרת תפקידו כראש אגף כוח אדם בצה"ל. לאחר שהתפוצצה "פרשת הגריסה" והשר שטרן הודיע על פרישה מהמרוץ, פנה השר לפיד לוועדה וביקש לדחות את הבחירות, אך בקשתו לא נענתה. במכתב שנשלח ללפיד מטעם הוועדה, נכתב כי הגשת מועמדויות נוספות לתפקיד התאפשרה עד אתמול, וכי מחר הוועדה תתכנס ותחליט על זהות יושב הראש הבא. על אף הדדליין שהוצב ללפיד - הוא לא הציג מועמד חדש.