שר הביטחון בני גנץ, הגיש היום (ראשון) למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד הביטחון, בתיאום משרד המשפטים, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. עם הגשת ההצעה, ציין גנץ: "הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל - אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד. זה לא עניין אישי, אלא צורך לאומי". 

כרוניקה של שחיתות: כל מה שאנחנו מפספסים בפרשת הצוללות

כזכור, בתחילת החודש הנוכחי שר המשפטים גדעון סער הודיע בראיון לכאן ב' כי נתן אור ירוק מבחינתו להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. אז הוסיף כי המועד שבו גנץ יבחר להביא את הנושא הזה לממשלה הוא בידו, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מעורב בנושא. שר המשפטים הוסיף כי בתור ועדת חקירה ממלכתית, יהיו לה סמכויות נרחבות.

בנוסף, בתחילת החודש נפתח גם ההליך הפלילי במרכזה של פרשת הצוללות (3000), בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. זאת במסגרת החלטת הפרקליטות על הגשת כתבי אישום נגד מיקי גנור, ששימש סוכן תאגיד טיסנקרופ (Thyssenkrupp AG) בישראל, המשנה לראש המל"ל דאז תא"ל (במיל') אבריאל בר יוסף, מנהל לשכת ראש הממשלה דאז דוד שרן, יו"ר קרן היסוד לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, איש העסקים תא"ל (במיל') שי ברוש, היועץ הפוליטי דאז לשר יובל שטייניץ רמי טייב, ויועץ התקשורת יצחק (צחי) ליבר.

שכן עד כה בפרשה, הותרו באופן נקודתי פרסום פרוטוקולים באישורו של השופט הדן בתיק. בכל הנוגע לחומרי החקירה נדרש גם סיווג ביטחוני מיוחד, שטרם הוסדר לכלל עורכי הדין המייצגים. באחד המקרים שהועלו במהלך הדיון שיתף אחד מעורכי הדין כי משרדו נמצא בקומת קרקע ועל כן אין באפשרותו להחזיק חומרי חקירה מסווגים בפרשה. הדיון הבא בתיק נקבע ל־26 בדצמבר.