הח"כים מהמפלגות החרדיות, בהם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הודיעו היום (חמישי) כי יבואו לחסום בגופם את כניסת ספר התורה לכותל המערבי בירושלים מחר, וקראו לפעילים להצטרף. בתגובה לכך אמרו נשות הכותל כי הן חוששות מאוד לשלומן ולשלום התומכות והתומכים שלהן, וקראו למשטרה "להתערב ולאבטח בצורה הדוקה את נשות הכותל וחבר הכנסת גלעד קריב".

"במסווה שקרי של דאגה ל'קדושת הכותל', הח"כים החרדיים נוהגים באלימות ומעודדים את תומכיהם לנהוג באלימות כלפי נשות הכותל והרב קריב", נמסר בהודעה מטעמן של הנשים. "הסתה לפגיעה במתפלל או מתפללת היא שיאו של חילול השם הנורא שהם עושים וממחישה את גודל הצביעות שלהם".

עוד נמסר, כי "נשות הכותל יגיעו לכותל בראש חודש כסלו, כפי שהן עושות באמונה כבר 32 שנים. נקיים צעדה עם 70 כיסויי ספרי תורה ריקים במחאה על האיסור על נשים לאחוז בספר תורה ולקרוא בו בכותל, יחד עם צנחנים שנלחמו על ירושלים במלחמת ששת הימים, תלמידי ותלמידות מכינות ותומכים נוספים. לאחר הצעדה, נקיים במקום תפילת ראש חודש וניאבק על זכותנו לקרוא בתורה במקום".

ביום שלישי הודיעה סיעת יהדות התורה כי היא תתנגד בתוקף ותאבק בכל כוחה נגד קיום "מתווה הכותל" הידוע לשימצה, שעיקרו – העמדת חלק מרחבת הכותל המערבי לרפורמים ולקונסרבטיבים.

גלעד קריב ונשות הכותל (צילום: נשות הכותל)
גלעד קריב ונשות הכותל (צילום: נשות הכותל)

את ההודעה על הכוונה לקיים את "מתווה הכותל" לשולחן הממשלה ולביצוע, מסר יממה קודם לכן שר התפוצות נחמן שי, בישיבה בכנסת, שבה הוכרז על הקמת “השדולה לחופש דת והתחדשות יהודית פלורליסטית". 

הוא ציין כי "ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הדתות מתן כהנא, יחד עם רה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, כמו רבים מחברי הממשלה, תומכים בכך, ולמעשה קיים קונצנזוס מלא בממשלה בנושא זה". 

בישיבת סיעת יהדות התורה הודיעו, כאמור, חבריה כי יתנגדו בתוקף ויאבקו בכל כוחם נגד הכוונה לקיים את "מתווה הכותל", תוך העמדת החלק הדרומי של רחבת הכותל המערבי לידי הרפורמים והקונסרבטיבים.

עוד נאמר, כי "הרפורמים והקונסרביטיבים מנסים לנעוץ טלפיהם בקודש הקודשים של העם היהודי, ולהשיג דריסת רגל בכותל המערבי הקדוש. בכך הם ממשיכים בפעילות שלהם בנושא זה, שהתחילה בהתכנסויות מעורבות בכותל המערבי, אחר כך בהתגנבויות מעורבות עם ספר תורה, ועכשיו בכוונה לקבל שטח קבוע ברחבת הכותל המערבי, וכפי שהתבטאו 'לשחרר את הכותל'".

חברי הסיעה הודיעו, כי יחד עם רבבות אלפי ישראל בארץ ובעולם, עם כל מי שחרד בליבו ובנפשו לקדושת הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, נגן בלא פשרות על הכותל המערבי וקדושתו, ולא נאפשר לחלל אותו. נתייצב עם עם ישראל הנאמן לה' ולתורת ישראל, ונעמוד כחומה בצורה נגד הכוונות הזדוניות של הרפורמים והקונסרבטיבים. הסיעה הודיעה כי חבריה ייאבקו במיוחד נגד ח"כ קריב בהופיעו בראש חודש בעזרת הנשים בכותל המערבי עם ספר תורה.