ועדת שרים לענייני חקיקה היום (רביעי) דחתה את הצעת החוק של ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) לעידוד הקמת מרחבים מוגנים דירתיים. כאמור, מדובר בהצעת חוק אשר תסייע לאזרחים להקים ממ"דים בבתיהם, בין היתר על ידי סיוע לאדם הנוטל הלוואה למטרה זו - בעזרת מימון הריבית. בנוסף, מוצע לקבוע פטור מארנונה על שטח בדירת מגורים המשמש למרחב מוגן דירתי שנבנה לאחר תחילתו של החוק המוצע, בדירת מגורים שלא היה בה מרחב מוגן דירתי ערב תחילתו של החוק המוצע. 

"אני המום מההחלטה ההזויה של ועדת שרים לענייני חקיקה לדחות את הצעת החוק", הסביר, "אני נחרץ בדעתי להעלות מחר את הנושא במליאת הכנסת, ומתקשה להאמין שיש ח"כ אחד שיפקיר למוות אזרחים שנפגעים מרקטות בהעדר ממ"ד", הסביר, "העורף בישראל לא יהיה חזית". לקראת הדיון במליאה, חבר הכנסת פועל, ביחד עם חברי הקואליציה החתומים על ההצעה, לגיבוש רוב לקראת העלאתו מחר במליאה.

עם זאת, בקואליציה ציננו את הציפיות. ח"כ יעל רון בן משה ( כחול לבן) הבהירה, על אף שגם היא חתומה על הצעת החוק, כי אין דרך עוקפת הממשלה. היא מסרה ל'מעריב' כי  ״על מנת לקדם הצעות חוק יש לבצע תיאומים עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, ודאי אם כרוכה הוצאה תקציבית בצידם. מרגע שהדברים נעשו בדרך אחרת תכלית החוק הינה פוליטית בלבד ולא באמת דאגה לאזרחים. מראש אני מחוייבת למשמעת הקואליציונית ובודאי בהצעת חוק שמקודמת לפני תיאומים ושכל מטרתה יצירת רעש פוליטי."