האם ייתכן איחוד בין המפלגות? אמש באירוע שבתרבות בחדרה טענה ח"כ אמילי מואטי (העבודה) כי חברי כנסת מכחול לבן, מפלגתו של שר הביטחון בני גנץ, צריכים להתמודד בפריימריז של מפלגת השמאל. על כך ועל דבריו מחוללי הסערה של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) שוחחה הבוקר (ראשון) ח"כ אפרת רייטן (העבודה) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ושלחה מסר מאחד לשותפיה בקואליציה.

ראשית התייחסה לדבריו של ח"כ אמסלם שגרמו לתסיסה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות: "שטויות, באמת, אני מקשיבה לדברים ההזויים מהבוקר ומאתמול. אני לא שומעת את דודי אמסלם עצמו, אני שומעת את שליחיו. שיעמוד, שישב בתקשורת וייתן דין וחשבון. למה הוא צריך לשלוח את מיקי זוהר? למה הוא צריך לשלוח את דוד ביטן? אם הוא יודע לדבר כל כך טוב, ויודע להסביר את דעותיו, כמו שהוא עשה באותו סעיף קרוב לארבע שעות, למה הוא צריך שליחים?".

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

על כך שבעיתונים מסויימים התנצלו על כך שסילפו את דבריו של אמסלם, ענתה רייטן: "אוי, מזל שהוא לא אמר לכלוא את השמאלנים, הוא אמר רק בוא נכלא את היועצים המשפטיים, פשוט נרגעתי. 'בואו נשנה את החוק כדי שלא יוכלו להיבחר', הוא אמר. על השמאל הוא אמר 'אם אני יו"ר הכנסת, הם לא ייכנסו לכנסת'. על מערכת המשפט הוא אמר 'כשנחזור לשלטון - נחליף אותם. השמאל הוא אנטי-דמוקרטי ואכזרי, אנחנו נדרוס אותם. אמרתי את זה ואני לא אתנצל' - זה מה שהוא אמר. שמעתי אנשים שאומרים שהוא אמר את זה מדם ליבו, וזה הסגנון שלו. סליחה, אני לא מקבלת את זה. אין לזה שום קשר לסגנון, גם אני מדברת מדם ליבי ואני בחיים לא אומר דברים כל כך חמורים. בוא נדבר על התוכן".

על כך שבעבר נאמרו דברים חמורים לא פחות מעל בימת הכנסת אמרה: "זה שמישהו אחד באופוזיציה או קואליציה קילל, דיבר לא יפה, מכשיר את כל האחרים? זה כמו ילד בכיתה שאומר 'אבל גם הוא הרביץ'. אני עד לפני רגע הייתי אזרחית כמוכם. הסתכלתי על הכנסת והזדעזעתי. אמרתי 'הם לא הנציגים שלי, ככה אני לא רוצה שנבחרי הציבור ידברו'. אני מבקשת להחזיר את האמון לשליחים שלי ולנציגים שלי בכנסת".

היא התייחסה לשינוי בתמידתו של חבר הכנסת מהליכוד: "תראה את המהפך שעשה מיקי זוהר בעצמו. שמענו אותו עד לפני חצי שנה-שנה, מתבטא בצורה באמת שלוחת רסן ומשתמש בסגנון לא ראוי, והנה הוא חזר בו. אתה רואה שהיום יש את מיקי זוהר החדש, והוא ממלכתי, והוא מדבר כמו שצריך והוא מתנצל על אמירות שהוא אמר בזמנו לעידית סילמן. הוא אומר שככה אני חושב שאזרחי ישראל צריכים. בואו נקשיב לתוכן של הדברים".

מיקי זוהר  (צילום: נועם מוסקוביץ')
מיקי זוהר (צילום: נועם מוסקוביץ')

לחברי הכנסת בכחול לבן: "בואו הביתה"

רייטן התייחסה לדבריה של ח"כ מואטי: "אני חושבת שהיא התכוונה, וזה ככה גם התפיסה של כולנו, היא שכמובן הפריימריז פתוחים לכל מי שמבקש להתמודד, כך גם כחול לבן. בואו תצטרפו, בואו תחזרו הביתה".

עידית סילמן ואמילי מואטי (צילום: אוליבייה פיטוסי)
עידית סילמן ואמילי מואטי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

"כמו שאתם רואים מפלגת העבודה באמת צועדת עם ראש מורם, מחזירה את האידאולוגיה, מחזירה את הערכים הסוציאל-דמוקרטים. אנחנו עושים כל כך הרבה פעולות בתוך הכנסת, גם בוועדת החוקה וגם בוועדת העבודה והרווחה וגם בוועדת הפליטים והעובדים הזרים. באמת, העבודה היא כל כך גדולה, שאנחנו פשוט פותחים את שערינו למי שרק רוצה", הוסיפה.

רייטן פנתה לא רק לחברי מפלגת כחול לבן ומפלגות אחרות מהקואליציה: "כל מי שרוצה, שיחזרו הביתה".