חובת ההעברה של ישראלים ששבים ממדינות אדומות באפריקה לבידוד במלוניות עד קבלת תשובה שלישית בבדיקת PCR נכנסה לתוקפה אמש, זאת במסגרת תקנות המתווה של קבינט הקורונה אל מול זן האומיקרון של הנגיף. עוד הוחלט גם על כי תאסר כניסת זרים לישראל מכלל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

שר התיירות, יואל רזבוזוב, שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 והתייחס להגבלות החדשות. "פעלנו בצורה זהירה, לא הטלנו מגבלות על המשק מטרתנו לשמור על הכלכלה ועל בריאותם של האזרחים ומערכות החינוך", אמר השר והוסיף, "נאלצנו להקריב ענף שטרם התאושש. הצלחתי להעביר החלטת ממשלה לפיצוי לענף התיירות ובהחלטת ממשלה נפתור את זה". 

לדבריו, "אנחנו לא יודעים איך הוירנאט הזה ישפיע. נפצה את ענף התיירות ונצא בזול. במידה ויתברר שהוירנאט מסוכן זה ניהול סיכונים. ההחלטה שקיבלנו באה אם הבטחה שנפצה את ענף התיירות היום יש דיונים במשרד האוצר ומקווה שנגיע להחלטה שתפצה את הענף. יש לנו סט כלים למנוע את ההתפשטות אחד מהם לנהל סיכונים".

כמו כן, ציין רזבוזוב כי המטרה היא לאתר קודם את האנשים החשודים ולעצור את ההדבקה. "הבידוד והבדיקות זה אמור לתת את המענה. המטרה עכשיו בימים הקרובים היא לדאוג לפצוי למורי הדרך למארגני הדרך למלונות ועסקים שתומכי תיירות נכנסת. שנשארו ללא פרנסה".

מעבדת בדיקות מהירות לקורונה בנתב''ג (צילום: מארק ישראל סלם)
מעבדת בדיקות מהירות לקורונה בנתב''ג (צילום: מארק ישראל סלם)

בסיום, התייחס שר התיירות לאישור לשימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שב"כ, למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש, ואמר כי "זהו כלי וכמובן שכל מגבלה פוגעת בחופש הפרט של אזרח לשים אנשים בבידוד או לסגור את המשק זאת מגבלה הרבה יותר חמורה מאיכון שב״כ. עד עכשיו לצערי לא פיתחנו אפליקציה אזרחית וכאן אנחנו צריכים לתת את הדעת חייבים לפתח אפליקציה אזרחית. וכל זמן שאין לנו אנחנו חייבים לאתר את החשודים למנוע את התפשטות המגפה