עיריית ירושלים המליצה על הקמת שכונת מגורים באזור עטרות שבצפון העיר, מעבר לקו הירוק. למרות זאת, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) מקדם הקמת שדה תעופה ישראלי-פלסטיני במתחם הנטוש בעטרות. הבוקר (רביעי) הוא שוחח עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM והסביר מה הם היתרונות בהקמת השדה.

השר פריג' ציין בפתח הראיון כי "היום הקיבולת של בן גוריון כמעט מקסימלית, חייב שדה תעופה משני. כשיש תשתית אסטרטגית קיימת, אתה רוצה להרוס? זה אמור גם לתת מענה לכל ירושלים ועוטף ירושלים, וגם לתושבים הפלסטינים שעוברים עינוי כדי לטוס לחו"ל".

עוד הוסיף: "מבחינה כלכלית, על פי המודלים הקיימים בעולם בשדות תעופה מקבילים זה יוביל להכנסה שנתית מבורכת. שדה תעופה בתוך לונדון, שהרבה יותר קטן מעטרות, מכניס חצי מיליארד פאונד בשנה. כל התנאים קיימים. ישבתי עם האלוף דגן, ראיתי תוכניות עבר שעדיין קיימות ורלוונטיות ויכולות לפתור את כל הסוגיה הזאת. ביומיים הקרובים אני ומרב (מיכאלי) נשב על זה לעומק. זה ההיגיון הפשוט".

מגל תהה האם להערכתו שיתוף פעולה בין ישראל והרשות הפלסטינית יוכל להתקיים. על כך השיב השר: "אתה יוצא מנקודת הנחה ששום שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית לא יעבוד על פי העבר. אני מדבר על שדה תעופה שטוב לשניהם, אינטרס הדדי, לא אחד על חשבון השני. אני נותן פתרון, שדה תעופה משני שאני זקוק לו, ולצד הפלסטיני אני נותן טרמינל כדי שהוא יוכל לבצע קשר עם העולם. תאר לך שפלסטיני שגר ברמאללה ורוצה לטוס לפריז - ייקח לו יום שלם".

פריג' המשיך: "על פי המתווה המוצע - יהיה טרמינל פלסטיני וטרמינל ישראלי ומערכת בידוק אחידה. יהיה טרמינל פלסטיני עם דיוטי פרי פלסטיני ודיוטי פרי ישראלי. האחריות הביטחונית עלינו". בנוסף טען כי "יש רוב במדינת ישראל - יהודי וערבי, שרוצה לחיות כאן בשלום ובחיבוק. אני רוצה לתמוך ברוב הזה. הרוב רוצה לחיות כאן, מחפש חיים טובים. בואו נעודד ונתמוך בו".

לאחר מכן התפתח ויכוח בין מגל לשר, כשמגל אמר: "אתה חריג מאוד בנוף הערבי". פריג' השיב: "אני לא חריג. אתה רוצה אותי חריג כי זה לא מתאים למחשבות שלך, אני מייצג את דעתם של הרוב".

ראיון מיוחד יובא עם השר פריג' במוסף "סופהשבוע" של "מעריב"

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm