"הם לא בכיוון": פיגוע הדקירה שהתרחש אמש בירושלים גרר תגובות רבות במערכת הפוליטית, לאחר פרסום הידיעה על כוונת המחלקה לחקירות שוטרים של פרקליטות המדינה, מח"ש, לזמן אותם לחקירה אודות המקרה בו נוטרל המחבל. גם חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הביע מורת רוח הבוקר (ראשון) על ההחלטה של הגוף המשפטי בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM: "לקחו אותם לחקירה משפילה כאחרוני העבריינים".

"לא להאמין", אמר חבר הכנסת תחילה. "אתמול פרסמתי הודעה מפורשת מאוד שצריך לסגור את מח"ש, לא פחות ולא יותר. בסיפור של אהוביה סנדק, אותו נער שנהרג על ידי שוטרים, ראש מח"ש קרן בן מנחם החליטה שלא לחקור. רק אחרי הלחץ הציבורי היא נזכרה לעשות את זה. וגם אז, החקירה מתמסמסת".

"לא יהיה כאן דין אחד למקרה שהוא כל כך ברור - שוטרים שפגעו בנער, ולעומת זאת שוטרים שמגיע להם צל"ש - חייל וחיילת שוטרי מג"ב, אז דבר ראשון שעושים זה לחקור אותם?", תקף בן גביר "אין שום סיבה שהמחלקה הזו עובדת, אם זה הכיוון, אם זה הטיפול, להתנכל לשוטרים צדיקים שעשו מלאכתם נאמנה - אז צריך לסגור את מח"ש".

"מי שאשם בזה זה השר גדעון סער", האשים חבר הכנסת בהמשך. "האדם אחראי על מח"ש, זו זרוע של הפרקליטות, במצב כזה שר המשפטים היה צריך לזמן את ראש מח"ש ולהגיד לה - את הולכת הביתה. אני מתכוון ליזום בכנסת הצעה שתקים גוף אחר במקום מח"ש. זה לא הולך, הם לא בכיוון. יש מקרים שהיו צריכים לחקור, יש מקרים שבהחלט היו צריכים לעצור ולבדוק. את המקרים האלה של האלימות הקשה בהפגנות של חרדים, של אנשי ימין - הם לא מתעסקים בזה".

מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)
מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)

כשנשאל מה הוא מציע לעשות במקום, ענה בן גביר: "להקים גוף עם סמכויות ברורות מאוד, עם כיוון ברור, עם מדיניות ברורה. לסיכום אמר: "אני לא חושב שכל מקרה של שוטר שיורה בערבי אז צריך אוטומטית להגיד 'הכל בסדר'. יש מקרים שהם כל כך ברורים ושקופים, כמו המקרה שלנו, שראינו את הסרטון - למה לקחת את החייל והחיילת הגיבורים הללו ולהוביל אותם לחקירה משפילה כאחרוני העבריינים?".