הממשלה אישרה בישיבתה היום (ראשון)  את מינויו של ח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) לסגן שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. בכך יצטרף הלוי ל־28 השרים וחמשת סגני השרים שכבר מכהנים בממשלה. הלוי נכנס לכנסת במקומו של השר זאב אלקין, שהתפטר במסגרת החוק הנורווגי. ח"כ הלוי ירכז את תחום החינוך החינוך הבלתי פורמלי, הכולל בין היתר את מינהל חברה ונוער, החברה למתנ"סים, תנועות וארגוני הנוער, חינוך חברתי ועוד.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון הגיבה למינוי: "אני מברכת את חברי מאיר על כניסתו לתפקיד ושמחה על ההירתמות לסייע לחיזוק מערכת החינוך. אתגרים רבים ניצבים לפתחנו במערכת החינוך בכלל ובחינוך הבלתי פורמלי בפרט - ואני בטוחה שסגני וחברי, יתרום להצלחת המערכת ולמען ילדי ישראל".

סגן שרת החינוך ח"כ מאיר יצחק הלוי אמר: ״תודה רבה על הבעת האמון ועל שיתוף הפעולה של חבריי סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער ושרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. אני נכנס בהתרגשות גדולה לתפקיד סגן שרת החינוך ואעשה כל שביכולתי להצליח במשימות הרבות הניצבות בפניי. מבחינתי זו סגירת מעגל מדהימה ומרגשת - התחלתי את פעילותי המקצועית והחינוכית לפני 46 שנים והיום אני חוזר על מנת להמשיך במלאכה החינוכית ולפעול לקידום הנוער, נושאים חברתיים ועוד נושאים רבים ומאתגרים".

כיום מכהנים כסגני שרים אלון שוסטר (כחול לבן) כסגן שר הביטחון, עידן רול (יש עתיד)  כסגן שר החוץ, יאיר גולן (מרצ) כסגן שרת הכלכלה והתעשייה, יואב סגלוביץ' (יש עתיד) כסגן השר לביטחון הפנים ואביר קארה (ימינה) כסגן שר במשרד ראש הממשלה.

מנתוניו של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי זוהי הממשלה השלישית בגודלה בתולדות המדינה. קדמו לה רק ממשלת נתניהו השנייה מ־2009, שמנתה 30 שרים בעת הקמתה, וממשלת החילופים ב־2020, שיצאה לדרכה עם 34 שרים.

בתוך כך, הקואליציה, הנשענת על 61 חברי כנסת, תצטרך להסתפק בתקופה הקרובה ב־60 בלבד, מאחר שח"כ שירלי פינטו (ימינה) ילדה בשבוע שעבר בת ויצאה לחופשת לידה. לפי שעה, האופוזיציה מסרבת להעניק לה קיזוז, והחלטה סופית תתקבל השבוע.

שירלי פינטו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
שירלי פינטו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)


ח"כ נעמה לזימי (עבודה) צייצה אתמול בטוויטר: "אישה בוראת חיים, גופה נקרע בברכת הלידה, החלמת הגוף לאחר יצירת פלא הבריאה היא דבר שברור על פי כל - רפואה, אמונה וערכים גם יחד. מי שלא מוכנים להתקזז עם אישה שהרגע ילדה, שלא ידברו על מוסר, יהדות ומשפחה. במעשה הזה הם לא רואים קודם כל את נשותיהן, אחיותיהן והבנות שלהן".