החרדים בכוננות ספיגה: במליאת הכנסת יועלו היום (רביעי) שתי הצעות חוק פרטיות להצבעה בתמיכת הממשלה, שמטרתן לאפשר לרבני הערים לבצע הליכי גיור. במפלגות החרדיות מתנגדים בתוקף לשתי ההצעות, שאותן קידמו חברי הכנסת קינלי טור פז ויוליה מלינובסקי. 

בתוך כך, חה"כ אלעזר שטרן כתב לקראת ההצבעה בחשבון הטוויטר שלו, כי "הרב הראשי פועל מכוח החוק ואחריותו על מערך הגיור הינה מכוח החלטת ממשלה. אני משוכנע שהרב מבין שאיומים שלא לאשר גיורים הם לא דרך לנהל מחלוקת, נוקבת ככל שתהיה. שמורה הזכות לכל משרת ציבור שאין בכוונתו לקיים את החלטות הממשלה או הכנסת להתפטר מתפקידו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "התגלה פרצופם האמיתי של ליברמן, כהנא והנדל שרוצים להפוך את הרב הראשי לפקיד שמקבל הנחיות מחבורת פוליטיקאים נחותי דרגה שאין להם ידע בסיסי בהלכה. העם היהודי בארץ ובעולם יוקיע אותם ויעמוד לצידו של נשיא בית הרבני הגדול הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מסר: "כפי שטענו מתחילה, חוק הגיור של מלינובסקי הוא הצגה מתואמת של ישראל ביתנו וימינה. היום, כשיורמו האצבעות בעד החוק שיהפוך את מערך הגיור בישראל לשוק סיטונאי שבו כל המקל זוכה, תיקרע באופן סופי המסיכה מעל פניהם של חברי ימינה, שייאלצו שוב לבחור בין הכיסאולוגיה לאידיאולוגיה".