"יום עצוב למדינה היהודית": חברי מפלגות האופוזיציה גינו את הפשרה שהושגה היום (רביעי) בין רע"מ לקואליציה בסוגיית הנטיעות בנגב, שנראה היה לרגע כי איימה לפרק את הממשלה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ מסר: "יום עצוב למדינה היהודית. ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האיסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית. עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה. ממשלת בנט-עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני".

בהמשך הוסיף סמוטריץ': "גם במכשיר ה-MRI החדיש והמשוכלל ביותר לא ימצאו ולו שרידים של עמוד שדרה לחבר'ה של ימינה ותקווה חדשה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב. הכניעה למנסור עבאס והעובדה שהמדינה נושאת ונותנת עם פורעי חוק ועוצרת את הנטיעות היא לא רק פרס לטרור ועידוד אלימות אלא גם הרמת דגל לבן של המדינה כלפי הפורעים".

ח״כ ניר ברקת מסר: ״החלטת הממשלה להפסיק את הנטיעות בנגב היא כניעה מבישה לטרור ולאלימות! הגעתי לנגב יחד עם מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב יורם הלוי, כדי לחזק ולגבות את כוחות הביטחון ואת אנשי קק״ל ולהעביר את המסר כי מול הפורעים מהפזורה הבדואית יש לפעול ביד ברזל וללא רחם! הממשלה מפקירה את גורל הנגב לתנועה האסלמית ולגורמי טרור״.

ח"כ יולי אדלשטיין הוסיף: "הממשלה שוב נכנעה לאחיזת החנק של התנועה האסלמית. זה חייב להיעצר. אנחנו נפיל את ממשלת הפינוי האסונית הזו בהקדם. המפעל הציוני ינצח ויחזק את שורשיו במדינתו".

ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר: "בנט ואלקין נכנעו לתנועה האיסלמית. מישהו מופתע?". 

ח״כ אופיר סופר הוסיף בתגובה: "הנטיעות יעצרו. בנט, שקד, הנדל ואלקין ימשיכו לשבת על הכיסא ומדינת ישראל תמשיך להיות בת ערובה של עבאס והאחים המוסלמים".

ח"כ שמחה רוטמן מסר: "מי היה מאמין שהקואליציה הנחושה, שהיא עשר מעלות ימינה, תיכנע לרע"מ בנושא הנטיעות? כלומר, חוץ מכל מי שראה את כל הכניעות הקודמות, וצפה את כל הכניעות הבאות".

ח"כ מירי רגב כתבה: "עוד כניעה של בנט ואיילת לעבאס. תתביישו לכם".

חבר הכנסת אופיר כץ מסר: "במקום להטיס לכלא את הפורעים, ולהעיף מהקואליציה את תומכי הטרור, הממשלה הבזויה הזאת מעניקה פרס לטרור. בנט אתה פחדן שמפקיר את המדינה היהודית! מחזק את כוחות הביטחון הגיבורים שלנו במאבק מול פורעי החוק האלימים".

גם ארגוני הימין הגיבו לפשרה. בתנועת רגבים טענו: "ההתקפלות של הממשלה מהווה רוח גבית לגל הטרור והאלימות הבא, ולהמשך תשלומי הפרוטקשן של המדינה למנסור עבאס".

"מפלגת רע"מ והבדואים הבינו כי ישפיעו על צעדי הממשלה באמצעות לחץ ואלימות קשה. מי שמתקפל בפני טרור ולחצים מזמין עליו את גל האלימות הבא. בנט ושקד ביקשו מהציבור לבחון את הממשלה במעשים ולא בדיבורים. נכון להיום, החלטת הממשלה להיכנע ולהקפיא את הנטיעות הינו מעשה המדבר בעד עצמו. הקול קול שקד, והמעשים מעשי עבאס".

בארגון "עד כאן" מסרו בתגובה: "עוד התקפלות מפוארת של הממשלה בפני מליציות הבדואיות החמושות. ממשלת בנט-עבאס הביאה אותנו למצב  בו, מבצע נטיעות של קק"ל באדמות מדינה בנגב הפך ממשימה ציונית למעשה שאינו לגיטימי, אשר גורר תקיפת שוטרים ואזרחים, שריפת מכוניות וסגירת צירים על ידי חמושים בדואים תוך הבלגה של הרשויות. מה שמתחיל בהעברת תקציבים לתנועה האיסלאמית ומשם לחמאס ממשיך באיבוד הנגב. לאן עוד נדרדר?!".

בתנועת הביטחוניסטים אמרו: "לא מתפשרים על ערכים ציוניים ולא מתכופפים לאלימות חסרת בסיס של מניעת נטיעות בכוח על אדמות מדינה". מנכ"ל הביטחוניסטים תא"ל במיל' אמיר אביבי הוסיף: "צריך להבין נכון את סוגיית הנגב, לא מדובר על סכסוך קרקע בין שכנים. מדובר על היכולת למשול, מדובר במבחן משילות ופשרה בו כמוה ככישלון. לא מתפשרים על ערכים ציוניים ולא מתכופפים לאלימות חסרת בסיס של מניעת נטיעות בכוח על אדמות מדינה".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, מסר: "אין אדם אחד במדינת ישראל שלא חושב שחייבים להסדיר את בעיית הבניה הבלתי חוקית של הבדואים בנגב ולעצור את האיום האסטרטגי המתפתח בדרום באמצעות דרכים שונות. בין זה ובין כניעה מוחלטת לאחים המוסלמים אין דבר וחצי דבר. זו חרפה שאין כדוגמתה שמדינת ישראל מרימה ידיים מול הבריונות הזו". 

"הכניעה הזו לא פוגעת במדינה רק ברמה הסמלית והמערכתית אלא בעתידה, ביכולתה להתקיים כמדינה מתוקנת ובאופן פרטני משדרת חולשה כלפי הבדואים שתומכים בישראל ובפה מלא מצהירה שהיא אינה מסוגלת לעמוד בלחצים. מצער מאד. חבל".

מחאת "הקו האדום" מסרה בתגובה: "היום הורד דגל ישראל לחצי התורן. ערכי היסוד של מדינת ישראל הוכנסו למשא ומתן. הדגל, הציונות, השפה, היהדות ואופייה של המדינה הוכנסו למשא ומתן. ממשלה שלא מסוגלת להגן על הנגב, לא מסוגלת להגן עלינו ואין לה זכות קיום. ביום שלישי הקרוב נמשיך במאבק נגד הממשלה הזו ונצא יחד ל-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ כדי לומר לממשלה מספיק, מספיק עם ההפקרות הזו".