ד"ר אביחי מנדלבליט מסיים את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה לאחר כשש שנים בתפקיד. הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אשר גרוניס, צפויה להתכנס הערב (ראשון) על מנת לקבוע מי הם שלושת המועמדים המומלצים מבחינתה לתפקיד.

שר המשפטים, גדעון סער, נפרד ממנדלבליט וכתב: "ברגעים היסטוריים היה לד״ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל. הוא מלא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת-מעצורים ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק - כך ייזכר. מנעוריו היה מגויס לשירות הציבור ובטחון המדינה. תודה אביחי! קיימת הנדר הבית״רי".


 שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא לסיום תפקידו של מנדלבליט כיועמ"ש ואמר "ראיתי בעיניי כיצד הוא הגן על שלטון החוק. ברגעים דרמטיים למדינת ישראל, בהם היה מי שניסה לערער את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אביחי היה שם.  תודה שהיית כאן והגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל."

רה"מ בנט התייחס בסיום דבריו לפרידה מהיועמ"ש ואמר כי "עבדנו יחד ברגעים מורכבים. האויבים שלנו משתמשים בכל הכלים. התפקיד שמילאת  הוא גדול ומשמעותי, לכן כולנו חייבים לך תודה גדולה. מודים לך על שנים רבות ומסורות של שירות למדינת ישראל".

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "משרתי ציבור בישראל עובדים קשה וסופגים ביקורת קשה אבל הם מימוש החזון הציוני. מדינה ריבונית משלנו עם מוסדות משלנו, יועץ משפטי משלנו, משטרה, צבא ושופטים משלנו. מותר וצריך לבקר ולהתווכח על נושאים מקצועיים אסור לשכוח עד כמה הממלכתיות חשובה. ד"ר אביחי מנדלבליט היה סמל הממלכתיות. היה מי שהתבלבל וחשב שבגלל הכיפה השחורה והזקן הוא שלו, של קבוצה או שבט אבל אביחי, וזו הגדולה שלו, היה שליח ציבור. של כלל הציבור, נציג המדינה ולא נציג משפחה או אדם. שומר הממלכתיות. ובכך היה גדול מתפקידו כיועץ משפטי".