הדיווח שפורסם הבוקר (שני) ב"כלכליסט" על רשימת אנשי הציבור להם התקינה המשטרה לכאורה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" על מנת לעקוב אחריהם גרר תגובות קשות מגורמים בכל רחבי הקשת הפוליטית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס במהלך נאומו בכנס "בשבע" בירושלים לפרסום, ואמר כי "זה יום לא פשוט הבוקר הזה ואני לא יכול שלא להתייחס לפרסומים, בראשם הידיעה שפורסמה ב'כלכליסט'. מערכת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק. אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה שלנו, את המשטרה שלנו ואת אמון הציבור בהם. זה מחייב בדיקה יסודית מאוד".

בנו של יו"ר האופוזיציה, אבנר נתניהו, שלפי הדיווח נכלל ברשימת הנעקבים, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אשכרה זה קרה גם לי. באמת שאני בהלם. מסתבר שאין שום חשיבות לשטויות האלה, ״כן מעורב בפוליטיקה, לא מעורב״, וזה יקרה גם לכם".

מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, שנמנית גם היא ברשימה, אמרה בכאן ב': "אמרו לי הבוקר שהרגזתי את המשטרה יותר מדי, פרסמתי דו"ח על שיטור יתר כלפי יוצאי אתיופיה והיה סביבו הרבה שיח. ההורים שלי היו נרדפי משטר ברומניה, מעולם לא הסתובבתי בתחושה שאני צריכה למחוק כל התכתבות. אין לי מה להסתיר".

שרת הפנים, איילת שקד, צייצה: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', צייץ בתגובה לשקד: "איילת, בחסות רעידת האדמה הזו את והשותף שלך גנבתם את השלטון. אם נותרה בך מעט יושרה ואם את חרדה באמת לדמוקרטיה הישראלית את צריכה להפיל את הממשלה הזו ולהביא לבחירות מידיות שיחזירו את הדמוקרטיה ואת השלטון שנגנבו מאזרחי ישראל".

ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד) אמר בראיון לכאן ב': "מהדברים החמורים שנחשפו הבוקר אין מנוס מהקפאת כל ההליכים המשפטיים נגד בנימין נתניהו והקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת העניין. היה כאן ניסיון בוטה להפיל ראש ממשלה מכהן באמצעים בלתי חוקיים. מי שעשה, שישלם את המחירים". ח"כ מוסי רז (מרצ) צייץ "לאן נוליך את החרפה?".

יו״ר הוועדה לבטחון פנים, ח״כ מירב בן ארי, צייצה: "‏יש להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את הדברים לעומק. ‏זו שיטת עבודה שמתאימה למשטרים חשוכים, לא לישראל. ‏יש לחקור מהשר הממונה דאז, המפכ"ל ועד אחרון השוטרים שחדר לטלפון ללא צו ואם אמת בדבר, להעמידם לדין. ‏אפנה לשר עמר בר-לב עוד היום בנושא". ח"כ אחמד טיבי צייץ: "עכשיו החלוקה ברורה: המשטרה מאזינה ליהודים, השב״כ ממשיך להאזין לערבים".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), אמר: "יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה. לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית - זהו הצעד הנדרש בעת הזו".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, צייצה: "‏זהו יום עצוב למדינת ישראל. הדמוקרטיה שלנו חזקה רק כשאנשים ערכיים מחזיקים בהגה הנכון. בפרשה הזו הכל היה פרוץ, השוטרים הפכו לעבריינים. פגיעה כל כך חמורה באמון הציבור. אני זוכרת איך במחאות יוצאי אתיופיה, אותן הובלתי עם פעילים, שאמרו לי תמיד שפורצים לנו לפלאפונים שהם מפחדים, כמה צדקו!".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, צייצה: "המשך החשיפות לגבי תוכנות הרוגלה לא משאירות מקום לספק: מדובר ברעידת אדמה שמצריכה לא פחות מוועדת חקירה ממלכתית. המחשבה שמדינה דמוקרטית מרגלת אחרי אזרחיה כאחרונת הדיקטטורות מדירה שינה. אין מקום לשום תירוץ או פלפול. ועדת חקירה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "האחראים צריכים לעמוד לדין ולכן אין מנוס מהקמת ועדת חקירה שתחקור לעומק ותסיק את המסקנות המתבקשות. מדובר באירוע חמור ביותר ולא משנה אם המעקב התבצע נגד פעילי שמאל, ימין, או ארגונים חברתיים. זכויות אזרח, זה זכויות אזרח וצריכים לשמור עליהן".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מסר: "תאמינו או לא, ישראל כבר לא דמוקרטיה. ועדת חקירה בשליטת הממשלה לא תעזור משום שהם יקברו את הסיפור. עובדה שהשלטון בידם בזכות המעשים הפליליים הללו. אפשר לתקן את המצב ההזוי הזה רק בדרך אחת: החלפת הממשלה יחד עם 61 חברי כנסת אמיצים שאכפת להם מהמדינה".

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, הגיב ב-103FM לפרסומים, ואמר: "עד רגע זה לא נפל פגם בעבודת המשטרה", והוסיף: "אנחנו שקופים ופתוחים לכל בדיקה. אם יימצא ששוטר או לובש מדים שעבר עבירה פלילית, הוא יועמד לדין באותו רגע".