סערת פגסוס והמשטרה ממשיכה לטלטל את המערכת הפוליטית, כשברקע נשמעים יותר ויותר שרים התומכים בהקמת ועדת החקירה ממלכתית. שרת הפנים איילת שקד שוחחה הבוקר (רביעי) גם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה לפרשה בעקבות הדיון שנערך אמש אצל ראש הממשלה, בו נטען כי מכל השמות שהוזכרו ב"כלכליסט" רק טלפון של אדם אחד נפרץ - וגם הוא באמצעות צו שיפוטי. 

מבקר המדינה על פרשת פגסוס. צילום: ועידת ירושלים

"העיתון 'כלכליסט' פרסם דברים חמורים מאוד, שלפיהם המשטרה האזינה לטלפונים מבלי צווי חיפוש", אמרה שקד. "אם זאת האמת, זאת רעידת אדמה ברמה הקשה ביותר. כרגע נעשות בדיקות של משרד המשפטים ונדמה כי תוכנת הריגול הופעלה רק על אדם אחד - ועם צו חיפוש".

"אז קודם כל צריך לדעת מהי האמת, כי הכלים האלה שבידיי המשטרה הם חשובים, אבל צריך להשתמש בהם ללחימה בפשיעה חמורה ולא להפעיל אותם נגד מפגינים, מנכ"לי משרדים או עיתונאים. בשום פנים לא, זה דבר שלא נעשה במדינה דמוקרטית. צריך להגיע לחקר האמת, ומהר. צריך לבדוק את פערי הגרסאות בין הפרסומים של 'כלכליסט' לבין הטענות של משטרת ישראל, אי אפשר להשאיר את הנושא עם סימן שאלה. ברגע שאנחנו, נבחרי ציבור, נדע את האמת - נוכל לשקם את המערכת". 

לאחר מכן התייחסה שקד לחוק האזרחות, שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, למרות התנגדות סיעות השמאל בקואליציה. "אני התכוונתי לא לוותר, כי זה חוק חשוב קודם כל מבחינה ביטחונית וגם מבחינה לאומית", אמרה. "אנחנו רואים עם השנים שרוב המחבלים הערבים הישראלים הם צאצאים של איחוד המשפחות. החוק הזה עבר לראשונה בתקופת האינתיפאדה השנייה ומאז עבר שנה אחר שנה. מה שאני אמרתי גם לחברי הקואליציה, הוא שהמיעוט לא יכפה את רצונו על הרוב, ולכן התעקשתי להעביר את החוק הזה. מדובר בקונצנזוס, בשימור על הסטטוס קוו, ואני לא מתכוונת לוותר עליו - ובסוף האמת מנצחת. יש הרבה שיתופי פעולה בין האופוזיציה לקואליציה, אני שמחה שהפעם הצלחנו להגיע לרוב. עם זאת, הממשלה הנוכחית עושה דברים שממשלת נתניהו לא עשתה בעבר".

שקד שבה ושיבחה את מדיניות הממשלה מול הקורונה. "מבחינת ניהול משבר הקורונה, בגל הדלתא צלחנו את המשבר בין המדינות המובילות בעולם בזכות ההחלטה הנכונה של ראש הממשלה לחסן את כולם בשלב מוקדם מאוד. בסופו של דבר, גם בגל האומיקרון הממשלה נתנה לאזרחים הגנה באמצעות תרופות וחיסון רביעי לאוכלוסייה המבוגרת. זאת מגפה מאוד מדבקת, אבל אני מקווה שאנחנו לקראת היציאה מהגל הזה. בכל העולם עברו את זה, וגם אנחנו נעבור את זה". 

סייע בעריכה: דוד זבולוני