משפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התחדש היום (שני) עם עדותה של עורכת הדין דנה נויפלד, לשעבר יועמ"שית משרד התקשורת. זאת, לאחר ששופטי תיקי האלפים דחו אתמול את בקשת הסנגורים לפסול את הראיה שאותרה בטלפון הנייד של עד המדינה שלמה פילבר.

עם עלייתה לדוכן העדים נשאלה נויפלד באיזו מידה פילבר אמור להיות מעורב בבחירת היועץ הכלכלי, בעת שהוצגו לה תכתובות. בתגובה הסנגורים, עו"ד בעז בן צור, ז'ק חן ועמית חדד, קראו כי התובעת אומרת את החלק החשוב מבחינתה. חן: אין לנו סודות מבית המשפט, לכך מבקש תשובה שלמה, כי זה הולך ומחריף עברנו על מוצגי התביעה. 

בהמשך, הוצג באולם סעיף 7 בטיוטה של האישור להעברת השליטה (בזק-יס) שברוריה מנדלסון העבירה אל פילבר ושמילה, שנוסחו: "אין באישור זה בכדי למצות את הבדיקה ו/או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד ו/או למועצה ביחס למימוש כתבי האופציה על ידי בזק ו/או סיום הנאמנות ו/או בנוגע לעמידתה של יס בהוראות חוק התקשורת והתקנות שמכוחו, הוראות רישיונותיה ואישורים קודמים שניתנו לה על ידי שר התקשורת או כל אדם אחר".

העדה אמרה שכיועצת משפטית היא חשבה שנכון לכלול התייחסות כזו. המשנה למנכל משרד התקשורת שמילה כותב לנויפלד בסוף תכתובת מיום 23.6.15: "החלטת מנכ"ל - להסיר את סעיף 7, נא לבצע. לא החלטתי שלא לבדוק. אם יוחלט לבדוק, נבדוק".

כאמור, אתמול צוות ההגנה טען כי יש לפסול את התכתובת של עד המדינה שלמה פילבר, שהוצגה בעדותה האחרונה של נויפלד, משום שנלקחה במסגרת צו חיפוש בפרשת בזק. עוד טענה ההגנה כי המידע הופק לאחר שהצו, שהוצא ל־30 יום בידי הרשות לניירות ערך, כבר פקע.

השופטים קבעו כי בשלב זה לא ניתן להכריע אם המידע הופק במסגרת חקירה אחרת - והחליטו שלא להידרש לעניין הזה בשלב הנוכחי של המשפט.

הסנגורים, עו"ד בעז בן צור, ז'ק חן ועמית חדד, אמרו כי צו החיפוש הוצא במסגרת חקירת הרשות לניירות ערך בתיק בזק, ולכן אי אפשר לעשות בו שימוש בתיק 4000. מנגד, הפרקליטות טענה כי חקירת תיק 4000 היא תולדה של חקירת תיק בזק, ולכן אפשר לעשות בו שימוש.

נוסף לכך דחו השופטים את טענת הסנגורים כי המשטרה ערכה חיפוש בלתי חוקי, מכיוון שהצו שהוצא בתיק בזק הוגבל ל־30 יום ואילו החיפוש בתיק 4000 נערך חודשים לאחר קבלת הצו.

השופטים קבעו בעניין זה: "העתקת המחשב (הטלפון הסלולרי של פילבר) הינה אחת הפעולות המוגדרות בצו כחיפוש. משהועתק תוכנו של המחשב, אין בצו מגבלה במישור הזמן על בדיקת החומר הנמצא בו".

עוד אמרו השופטים: "עיון במסמכים שנתפסו בחיפוש שאינו במחשב, שלאחר תפיסתם בהתאם לצו חיפוש, ניתן לעיין בהם ללא כל מגבלת זמן".
על כן מי שצפויה להמשיך בעדותה היא נויפלד, ששימשה בעת התחוללות הפרשות שבמסגרת כתב האישום כיועצת המשפטית של משרד התקשורת. היא צפויה להישאל בין היתר אם הופעלו לחצים פסולים לכאורה כדי לקדם את עניינה של קבוצת בזק במשרד.

לאחריה צפוי לעלות לדוכן פילבר, ולפני כן אמורות להתקבל החלטות נוספות הקשורות לחומרים שנאספו בעניינו והאם תידחה עדותו עקב כך.