משלחת של הכנסת והסוכנות היהודית תמריא היום (שלישי) לביקור במעברי הגבול בין הונגריה לאוקראינה במסגרת המבצע ״עולים הביתה״. במשלחת ישתתפו הח"כים עידית סילמן, מירי רגב, יבגני סובה, ולדימיר בליאק, יצחק פינדרוס וחיים ביטון. למשלחת יתלוו יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל ומזכ״ל הסוכנות היהודית ג׳וש שוורץ.

במהלך הביקור ייפגשו הח״כים עם הצוותים הישראליים מטעם הסוכנות וארגון נתיב הפרושים בשטח, כדי ללמוד מקרוב על פעילותם לחילוץ ולהצלת הפליטים היהודים ולתת אשרות עלייה. כמו כן, הח"כים יבקרו במרכז העלייה שמפעילה הסוכנות היהודית בבודפשט, בירת הונגריה, ובה ייפגשו עם פליטים יהודים שנמלטו מהמלחמה ומשתכנים שם עד שיעלו בקרוב לישראל. מחר הם צפויים לבקר במעברי הגבול של הונגריה עם אוקראינה.

בתוך כך, נמסר ממשרד העלייה והקליטה כי במסגרת מבצע ״עולים הביתה״ לקליטת חירום של זכאי חוק השבות מאוקראינה וסביבותיה, קיבל אגף המשרד בנמל התעופה בן גוריון את פניהם של 5,856 עולים חדשים מפרוץ הלחימה. ביממה האחרונה נחתו בישראל 273 עולים חדשים, ואתמול היו צפויים לנחות עוד לפחות 330 עולים חדשים.

1,802 עולים בחרו להעביר את השבועות הראשונים בישראל בבתי מלון ששכר עבורם משרד העלייה והקליטה מבעוד מועד. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה סיפרה: "כ־40 מורות חיילות דוברות רוסית ואוקראינית הצטרפו לעובדי משרד העלייה והקליטה בבתי המלון במשימה הלאומית, וזה מרגש מאוד. העולים החדשים עברו ימים קשים, ועל ממשלת ישראל והחברה הישראלית לקבל את פניהם בזרועות פתוחות, כדי שיחושו חום וביטחון״.