ברקע "פסגת הנגב": ראש הממשלה נפתלי בנט, פתח היום (ראשון) את ישיבת הממשלה בהתייחסות למפגש הפסגה בנגב, במסגרתו יארח שר החוץ יאיר לפיד את שרי החוץ של ארצות הברית, מרוקו, בחריין, מצרים ואיחוד האמירויות.

הצהרת לפיד, קרדיט: ערוץ כנסת

"יחסי החוץ של ישראל בתקופה טובה. ישראל היא שחקן חשוב על במת העולם והאיזור, אנחנו מטפחים קשרים ישנים ובונים גשרים חדשים", כך אמר בפתח דבריו, "השלום הישן שלנו, עם מצרים, פוגש את השלום החדש, של הסכמי אברהם".

בהמשך, גינה פעם נוספת את מתקפת החות'ים, המופעלים בידי משמרת המהפכה האיראנים, נגד סעודיה, והוסיף: "בעוד אנו מדברים שלום, יש מי שלא מפסיק להצית אש ולחרחר מלחמה. המחשבה שהארגון הזה יוצא מרשימת הטרור, מה-FTO, מטרידה מאוד ולא רק אותנו. אנחנו עדיין מקווים ופועלים שזה לא יקרה".

בסוף דבריו, הודיע כי הממשלה תאשר הקמתם של חמישה יישובים חדשים בנגב, וכינה זאת "ציונות 2022". על כך הוסיף: " המטרה שלנו היא להחזיר את המדינה לנגב, לא אקס טריטוריה ולא מערב פרוע, אלא מקום שמדינת ישראל נוכחת בו - גם במשילות וגם במשאבים".

בהמשך לכך, שר הביטחון בני גנץ הצהיר כי הממשלה העבירה החלטה המשותפת למשרד הביטחון ולמשרד ראש הממשלה, שתאפשר להסדיר ולהרחיב את יציאת הפועלים מרצועת עזה, תוך השקעה בתשתיות מעבר ארז ונהלי ביטחון. בציוץ בטוויטר כתב: "נמשיך לפעול מול האזרחים והרשות הפלסטינית בכדי לשפר את המצב ההומניטרי והכלכלי".