צפויים עוד עריקים? פרישתה הדרמטית של חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה) מהקואליציה הבוקר (רביעי) היא לא הפתעה עבור גורמים במפלגת הליכוד, שעבדו בשבועות האחרונים ביתר שאת על מנת להבשיל את המהלך שמטרתו הוא הבאה לסיומה של ממשלת השינוי בראשותם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. 

ל"מעריב" נודע כי לאורך התקופה האחרונה באופוזיציה הפעילו לחצים רבים על חברי כנסת מן הצד הימני של הקואליציה על מנת שיפרשו מתפקידם ויאפשרו את הפלת הממשלה.

בנט ולפיד מסתודדים במליאה (צילום: פלאש 90)
בנט ולפיד מסתודדים במליאה (צילום: פלאש 90)

אחד מהשמות שניתן לחשוף הוא אביר קארה, סגן השר, שלפני כשבוע קיבל פנייה על ידי גורמים בליכוד ונשאל אם יהיה מוכן לפרוש מתפקידו. קארה לא היה מרוצה ממיקומו בקואליציה ובממשלה, וחשש שברגע שיעשה צעד אל מחוצה לה פרשת ההצבעות הכפולות, שבגינה נחקר במשטרה, תתנפח, והוא יסיים את הקריירה הפוליטית שלו מחוץ לכתלי הכנסת.

כמו כן גורמים בליכוד סיפרו ל"מעריב" כי כל העת נעשים מגעים מול חבר הכנסת ניר אורבך ממפלגתו של בנט, שהיה מראשוני המתנגדים להקמת הממשלה, לצד חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שמכהן כעת כחבר כנסת פורש ללא סיעה. אורבך נתפס בעיני הליכוד כחוליה חלשה וכיעד מרכזי לגיוס. אם יצליחו במאמצם ואורבך יעשה את מעשה סילמן, תוקם סיעה חדשה ותגביר סיכויים להקמת ממשלה חלופית, ולא רק.

עם זאת, בשלב זה אין מגעים מול שרת הפנים איילת שקד, למרות שעל פי אותם הגורמים במפלגתו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, התנהל בעבר משא ומתן מולה תמורת "עריקות" לשורות הליכוד.

בליכוד אומרים היום, לאחר ההצלחה המטאורית בהוצאתה של סילמן מהקואליציה, כי מתבצעת עבודה בכמה מישורים, ושפרישתה של סילמן לא בהכרח תהיה האחרונה בשורת הפרישות מהקואליציה.