לאחר שאישרה הממשלה את הקמת העיר החרדית החדשה כסיף, היישוב הקהילתי ניצנה וחמשת יישובי מבואות ערד, אישרה הממשלה היום (ראשון) את הצעתם של השרה איילת שקד והשר זאב אלקין להקמת שבעה יישובים חדשים נוספים במרחב מזרח הנגב והנגב הצפוני. 

בנוסף, הממשלה דנה במתן הוראה לבחינת הקמת חמישה ישובים חדשים נוספים ואזור תעסוקה לאורך ציר באר שבע-דימונה (כביש 25) הצפויים לכלול כ-10,500 יחידות דיור. וכן, דנה הממשלה בבחינת ישוב עירוני חדש, צפונית ליישוב להבים. מדובר ביישוב גדול הצפוי להכיל כ-15,000 יח"ד שיאכלסו כ-80 אלף בני אדם.

ישובים חדשים בכביש 25 (צילום: ללא)
ישובים חדשים בכביש 25 (צילום: ללא)

שרת הפנים שקד מסרה: "היינו כחולמים. בתוך פחות מחודש ממשלת ישראל אישרה 14 ישובים חדשים בנגב. לאחר שנים של מדיניות האי בנייה, הנגב קם לתחייה. זה צעד חשוב ואסטרטגי מהמעלה הראשונה. מעבר לערך הציוני של תפיסת אדמות המדינה בנגב יש לכך חשיבות ביטחונית גבוהה מאוד".

"היישובים החדשים יתנו דחיפה משמעותית לחיזוק הפריפריה ולהתיישבות בנגב. דווקא בעת הזו, נוכח כל האירועים הביטחוניים, ממשלת ישראל קובעת רצף אורבני בשטח, תוקעת יתד, ומתחילה לבנות ישובים יהודיים בנגב. זה מרגש אותי ברמה האישית ואני מרגישה שליחה אמיתית שמגשימה את חזון בן גוריון״, הוסיפה.

שר הבינוי והשיכון אלקין הוסיף: "הקמת הישובים הללו הוא מימוש חזון ציוני חשוב לחיזוק ויישוב הנגב. החלטות ממשלה אלה שהעברנו יחד  עם החלטת הממשלה להכפיל את אוכלוסיית הגולן וקצרין הם חיזוק דרמטי להתיישבות הציונית בארץ מחד, ולהגדלה משמעותית של היצע הדירות מנגד״.