חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) שוחח הבוקר (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית, בתוכניתם ב־103fm, על חוסר היציבות הפוליטית, מאז פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, כאשר כרגע אין לממשלת בנט רוב בכנסת. "השמחה זה באמת בגלל שבסוף אין להם רוב, המשמעות היא שהנזק שהם עושים יהיה מוגבל מאוד", קבע.

בפתח דבריו, התייחס לשאלה האם גוש נתניהו יצליח להפיל את הממשלה: "אני לא נביא והכול יכול להיות, בפוליטיקה אי אפשר לדעת. הסבירות הגבוהה היא שהממשלה סיימה את דרכה, או שזה יקרה מיידית שנחזור חזרה למושב או שזה ייקח כמה חודשים אבל אני לא רואה ממשלה מתפקדת".

עוד אמר: "החגיגה, או יותר נכון, השמחה זה בגלל שבסוף גם אין להם רוב, והמשמעות היא שגם הנזק שהם עושים יוגבל מאוד. אני מסכים שהיה מהלך, שכמעט הצליח, של הצטרפות לעידית סילמן. המהלך הזה, בסופו של דבר, נכון לרגע זה עדיין לא קרה, אבל כשיש לך סיטואציה ושכולם מבינים שזה גמור, והראשון שיעשה מעשה בעצם מציל את עצמו בעניין הזה מסופו הפוליטי, אז לי זה נגמר מעשה גמור".

לדבריו, הוא וחברי מפלגתו נמצאים "בקשר עם כל מי שרוצה לשמור על עמדות ימין וחשובה לו ההתנהלות הזו ושל מדינת ישראל, מהאגף הימיני לאומי אנחנו בקשר עם כולם".

על ההבטחות מצד הליכוד לפורשי ימינה, אמר: "אני יכול לומר לך שהדבר המרכזי שקרה בפוליטיקה הישראלית זה אובן הערכים של נפתלי בנט שמכר את הכול בשביל הכסא שלו. זה מה שגרם לכל האירוע. כואב לי הלב שהפוליטיקה הפכה להיות זולה ולא אידיאולוגית. בסוף יש לנו ממשלה שלתפיסתי רעה מסוכנת לעם ישראל לזהות היהודית למדיניות שלנו, בכל מקום היא נכשלה. עכשיו יש בן אדם שחוזר בו מדרכה ואם הוא רוצה לשמור על עתידו הפוליטי אני מבין את זה. מי שהוביל את כל הקלקול הזה זה נפתלי בנט שלקח ושיקר לכולם בכזו צורה מוחלטת בשביל כסא, אנחנו מנסים להציל את מה שנשאר".

בהמשך, התייחס ח"כ קיש לדברים שמקדמת הממשלה אשר לתפיסתו הם מסוכנים לישראל: "הדבר המרכזי בעיניי, ואנשים עוד לא מפנימים את זה, זה הבחירה של לפיד ובנט, שני חובבנים חסרי ניסיון, לא להתעמת עם שלטון אמריקאי שעושה טעות קשה. מפלגה דמוקרטית שמובילה להסכם גרוע עם איראן ומוכרת לה יכולת גרעינית בשביל שקט כי הם באתגרים אחרים, בסופו של דבר דווקא העימות של רוסיה ואוקראינה בקשר הרוסי איראני עוד בולם את זה, מכל האסונות שהם הביאו עלינו נדע לתקן את רובם. את הדבר הזה ייקח הרבה שנים לתקן".


 
קיש סיכם: "זה הסיפור של להכניס את העז, להוציא ולהגיד שהכול בסדר - זה הסיפור של משמרות המהפכה. אתה מתעלם מהדבר הכי בסיסי, היכולת של מדינת ישראל להתעצם והמהלכים, שלא התחילו אתמול ולא בתקופת בנט, בלהיות מעצמה אזורית ברמה הצבאית בזכות המדיניות של נתניהו. בקיצור, זה כל כך מצחיק להתנתק ולהגיד שבזכות בנט שהוא שנה בתפקיד כשכל מה שאתם רוצים להסתכל זה ביבי אחורה".

בן השיב בתגובה: "הא נכון, טוב חבל כי אם היית ואתה אמור להיות הייתי ממליץ לך באחד מהדיונים החשאים לשאול את ראש השב"כ, הרמטכ"ל או את ראש אמ"ן כמה התעצם צה"ל וכמה חסר היה לצה"ל". 

ינון: "מי היו שרי הביטחון בשנים האלו? כמה אפשר להיות מגוחך?". 


על הטענות שגם הליכוד היה מצרץ את רע"מ לממשלה, ונעזר ברשימה המשותפת בכנסת, אמר קיש: "אני לא מסכים איתך, אתה טוען שכשהיינו 60 רצינו להכניס את טיבי וכאלה, אני אומר לך שבבחירות הראשונות ב-2019 גוש הימין היה 60, בנט ואיילת היו מחוץ לכנסת, ובמקום הזה לא רק שלא איימן עודה ולא טיבי וגם לא עבאס, הלכנו לבחירות. היו הצעות ואמרנו לא. תסתכל על המעשים, מעולם לא הצענו בקשה לאף אחד לא מרע"מ ולא מהמשותפת להיכנס לקואליציה ברשות נתניהו. אני יודע לגבי מה שאני הייתי מעורב בו, אני לא יודע מה היה במקומות אחרים ובזה אני לא לוקח אחריות".


סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm