נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מטסולה, נחתה היום (ראשון) לביקור ראשון בישראל. במהלך ההכנות לביקור, התברר כי אחד מחברי המשלחת של האיחוד שהוזמנו לבקר, מאנו פינדה, הינו תומך באחד הארגונים האנטי-ישראליים באופן סדרתי. עקב כך נאסרה כניסתו לכנסת וכאשר דבר האיסור נודע לשאר חברי המשלחת, כמה מהם הודיעו כי מחרימים את הביקור כאות הזדהותם עם חברם. 

בתגובה, מסרה הנשיאה: "אני מצרה על ההחלטה לאסור את כניסתו של חבר המשלחת. אעלה את הנושא מול הרשויות הנוגעות בדבר. הכבוד לחברי הפרלמנט ולפרלמנט האירופי הוא חיוני ליחסים טובים".

גורם מדיני בכיר מסר כי למדינת ישראל נתונה הזכות לקבוע מי ייכנס בשעריה, כמו כל מדינה ריבונית אחרת. בטח ובטח במקרים בהם מדובר בגורמים הקוראים להחרמתה של מדינת ישראל, כמו במקרה של חבר הפרלמנט האירופי מאנו פינדה.  

לדבריו, פינדה ידוע בפעילותו האנטי ישראלית כמו גם פעילותו לקידום חרם כנגד ישראל וגיוס תמיכה בינ"ל בתנועת ה BDS, מזה זמן רב.בביקורו האחרון בארץ, עם צאתו את הארץ, קיבל מכתב לפיו כל ביקור עתידי שלו בישראל טעון אישור מוקדם. לאור פעילותו האנטי ישראלית, הוחלט לסרב את כניסתו. אין מקום שמדינת ישראל תאשר כניסה למי שמעודד חרם כנגדה.

כאמור, ח"כ פרופ' יוסי שיין,  המשמש ראש משלחת הכנסת ליחסים עם הפרלמנט האירופי, קיבל מוקדם יותר היום את פניה של מטסולה. במהלך שהותה תבקר הנשיאה מטסולה ב"יד ושם", תיפגש עם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב ובהמשך גם תנאם בפני כינוס מיוחד של מליאת הכנסת. 

יוסי שיין ורוברטה מטסולה (צילום: אבי חיון, משרד החוץ)
יוסי שיין ורוברטה מטסולה (צילום: אבי חיון, משרד החוץ)

ח"כ שין מסר: "מדובר בביקור חשוב מאוד, ביקורה מייצג פתיחת פרק חדש ביחסים בין הפרלמנט וישראל מתוך הבנה שאירופה הדמוקרטית וישראל הדמוקרטית חייבים לחבור למיגור אויבי השלום והחרות בעולם המערבי. לאירופאים סוף סוף נפל האסימון כי ישראל היא חלק מהפתרון לביטחון אזורי וכתוצאה מהסכמי אברהם ישנה הזדמנות מיוחדת גם לאיחוד האירופי להיות שחקן מרכזי ביחסים בין והאמירויות ושאר מדינות ההסכם".