הודעת חבר הכנסת מיכאל ביטון, לפיה לא יצביע עם הקואליציה, למעט הצבעות אי אמון, בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית, עוררה סערה במערכת הפוליטית. גורמים בקואליציה אמרו כי "מדובר בשלב נוסף ברומן של בני גנץ וכחול לבן עם הליכוד. גנץ חייב לשמור על הקואליציה ולהחזיר את מיכאל ביטון בחזרה לקואליציה". עוד הוסיפו, כי "הסיפור של מיכאל ביטון זה נטו הסיפור הפוליטי, הקרב בין כחול לבן לבין מפלגת העבודה". מכחול לבן נמסר בתגובה: "מיכאל בקואליציה ולא הלך לשום מקום. רומן בין גנץ לליכוד יש רק בראשם של אלה שרוצים להזיק לשלמות הקואליציה".

גורם בכיר בכחול לבן אמר מוקדם יותר: "קוראים למרב מיכאלי להחזיר את ההתנהלות התקינה לקואליציה ולכנסת ולהגיע לדיונים בוועדת הכלכלה תוך הידברות. התנהלותה של שרת התחבורה פוגעת בשכבות החלשות, תוך התעלמות מוחלטת מערכים סוציאליים ודמוקרטיים מתוך מניעים פוליטיים. כחול לבן מחויבת לממשלה כפי שמוכיחים חברי הסיעה מדי יום. והוכיחו זאת אין ספור פעמים. אין כל חשש ליציבותה".

חברת הכנסת נעמה לזימי אמרה בראיון ברדיו 90FM: "תשאלו את גנץ למה דווקא מרב מיכאלי מקבלת יחס קשוח מאנשי כחול לבן. גנץ מערער את הקואליציה. תראו איזו תמיכה הוא מקבל מאנשי הליכוד. מה שביטון עושה זה מגמתי ומכוון. הציבור צריך לשפוט את בני גנץ".

הדיון בוועדת הכלכלה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הדיון בוועדת הכלכלה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ביטון קיבל תמיכה מפתיעה מכמה חברי אופוזיציה. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כי "הפגיעה של הרפורמות בשכבות החלשות היא קשה מנשוא. אנחנו תומכים בח"כ מיכאל ביטון במאבקו הצודק למען השכבות החלשות. "כולנו מיכאל ביטון!".

חבר הכנסת אופיר כץ הוסיף: "מאבק מוצדק ביותר של חה״כ ביטון, שרת התחבורה מרגע כניסתה לתפקיד רומסת את הפריפריה והחלשים. זו המהות של הקואליציה הזאת- כבוד של מלכים לחברי הכנסת של רע״ם ומרצ, והתעלמות מוחלטת מחבר כנסת מזרחי מהפריפריה".

בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) הכחיש מגעים עם כחול לבן, ואמר בראיון בכיכר השבת: "אין שום משא ומתן. בני גנץ הוא לא אופציה מבחינתו, מתנגדים שהוא יהיה ראש ממשלה".