התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שישי) ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בבקשה לפתיחה בחקירה נגד נתניהו בחשד להפרת חובה חקוקה. על פי ההוראה, חל איסור על הבטחת שיריון לחבר כנסת מכהן.

הבקשה ליועצת המשפטית מגיעה לאור הדיווחים בשבועות האחרונים כי אורבך קיים מגעים עם סיעת הליכוד בנוגע לשריון במפלגה, במידה ויחליט לפרוש מהקואליציה. בתנועה הבהירו כי החוק מחיל איסור על כל הבטחה לשריונו של ניר אורבך לרשימת הליכוד שלא ניתנה בתוך ה-90 יום עובר לבחירות הנוכחיות.

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

המגעים בין ח"כ אורבך לליכוד קיבלו תפנית משמעותית והואצו מיד לאחר הדרמה הלילית בכנסת, בין יום שני לשלישי. סמוך לשעה 2:00 בלילה, לאחר ההפסד הצורם של הקואליציה עם נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, הגיע ח"כ אורבך לפגישה בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט. אורבך יחד עם שניים ממקורביו, מנכ"ל ישיבת ההסדר בשדרות מיכאל סימן טוב וליאור ליפשיץ, מנהל קרן "קהילות", האחראית לגרעינים תורניים, הודיע בפגישה כי אין בכוונתו להמשיך בכהונתו בקואליציה כפי שהיא מתנהלת כעת.

לוואלה! נודע כי הפגישה נמשכה שעתיים, ובמהלכה אמר אורבך לבנט כי "הערבים בקואליציה מחפשים רק כספומט ולא שום חזון אזרחי" והוסיף "נתתי הזדמנות, שילמתי מחירים, נותרתי לבד ואין כבר טעם להמשיך". אורבך, הסבור כי השמאל ורע"מ מובילים את סדר היום בממשלה ובקואליציה, הדגיש בפגישה ש"זה נגמר" ועל בנט להפנים את זה. למרות הנחרצות בדברי אורבך, הוא אמר כי ימתין מספר ימים עם ההחלטה הסופית.

אתמול, קיים ח"כ אורבך פגישה בביתו בה השתתפו יועציו הקרובים, שמטרתה הייתה להחליט האם עליו לפרוש מהקואליציה כבר עכשיו, או שמא עליו לתת הזדמנות לניסיון להקמת ממשלה חלופית. ישיבה הסתיימה ללא הכרעה ועל פי דיווח ב"חדשות 12" חבר הכנסת עשה את דרכו ללשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט והציב לו אולטימטום בן מספר ימים לשנות את הרכב הממשלה.