לאחר שדווח כי נפגש בסתר עם שר החוץ, יאיר לפיד, וספג על כך ביקורות נוקבות מצד הליכוד, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התראיין היום (רביעי) לרדיו קול ברמה והתייחס לביקורת: "לא מובנת לי הביקורת של גורמים בליכוד על הפגישה שלי עם לפיד, אני מדבר עם הרבה אנשים כל הזמן בדיוק כמו שבליכוד עושים".

הוא התייחס גם להעדפתו בין האפשרות של הליכה לבחירות מוקדמות, לבין קינון ממשלה עוד בכנסת הנוכחית: "אם היעד הוא להרחיב את תשתית הממשלה בשביל לא ללכת לבחירות, אז אפשר להגיע לפתרון".

יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר ניצל את ההזדמנות כדי לנגח פעם נוספת את הממשלה, ולקרוא להחלפתה: "הממשלה הזו סיימה את ימיה. כל הגרירה הזו עוד יום, עוד שבוע לא תביא לכלום. כל אופציה יותר טובה מהמשך של הממשלה הזו, אם אפשרי להקים ממשלה חלופית - זו האפשרות הטובה ביותר, אם לא - נלך לבחירות".

כאמור, מוקדם יותר היום דווח כי גפני נפגש בחשאי עם שר החוץ, יאיר לפיד, ודן איתו באפשרויות שלאחר נפילתה של האפשרית של הממשלה. הקואליציה נמצאת בעיצומו של משבר משמעותי שמאיים על המשך קיומה, וזאת ביתר שאת לאחר הודעתו של ח"כ ניר אורבך כי למעט הצבעות אי-אמון הוא אינו מתכוון להצביע עמה עד אשר תקנות יהודה ושומרון יעברו.