על רקע הספק בהמשך קיומה של הקואליציה וההליכה האפשרית לבחירות, התארח מוחמד מג'אדלה (פרשן חדשות 12) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לחלוקת הקולות האפשרית במקרה של בחירות בתוך החברה הערבית. בתחילת השיחה, השלושה שוחחו בנוגע לסקר שקיימה לאחרונה הרשימה המשותפת החברה הערבית, ולתוצאותיו המפתיעות בכל הנוגע לקולות אותם מקבלת על פיו מפלגת הליכוד. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הליכוד שם מקבל איזה מנדט וחצי כמעט, אבל זה לא חדש. הליכוד, במיוחד בבחירות האחרונות, קיבל בחברה הערבית 3-2 מנדטים. הנתון המעניין הוא שהליכוד לבד מקבל יותר מכל מפלגות המרכז-שמאל ביחד", הסביר מגאדלה. פרשן חדשות 12 התייחס גם לירידתה של יש עתיד בנתוני הסקר, ואמר כי "אם נסתכל על הסקרים שהיו קודם, יש עתיד של לפיד קיבלה שני מנדטים, הפעם היא בכלל לא נמצאת שם. זאת אומרת, אפילו לא מצליחה להגיע לחצי מנדט בחברה הערבית, שזה מאוד מעניין".

נתון משמעותי נוסף שניתן לראותו בסקר המדובר הוא כי המשותפת מקבלת שישה מנדטים ואף קרובה לשבעה, לעומת מפלגת רע"מ שעל פי הסקר כלל לא עוברת את אחוז החסימה. 

מג'אדלה ניסה להסביר את התמיכה המפתיעה בתוך החברה הערבית כלפי נתניהו: "זאת תנועת הנגד של האכזבה הכי גדולה של הציבור הערבי שהלך בהמוניו והצביע פעמיים לרשימה המשותפת שקיבלה 13 מנדטים ו-15 מנדטים, המליצו על גנץ פעמיים ואז הוא הלך והקים ממשלה עם נתניהו". הוא הוסיף בנושא: "מה הציבור הערבי אומר? 'אנחנו עושים את כל מה שאנחנו עושים, ובכל התסריטים אנחנו מקבלים בסוף את נתניהו. אז עזבו, אנחנו נצביע נתניהו בסוף".

כנשאל כיצד הוא מסביר את התמיכה המועדפת שמקבל נתניהו מהמצביעים הערבים על פני מפלגות השמאל - מרכז, הוא הדגיש שוב את האכזבה שחש הציבור הערבי: "כי הם כבר ניסו את זה והתאכזבו. הם הצביעו מרצ ומפלגת העבודה, יש אכזבה מאוד גדולה בחברה מהמרכז-שמאל. בחברה הערבית וגם בעולם הערבי מצביעים למנהיג חזק ונתניהו יושב על המשבצת הזאת, והסוגיות שהליכוד נוגע בהן כל הזמן - המזרחים, העניין של יוקר המחיה, הקיפוח, אלה גם דברים שמתחברים מאוד לחברה הערבית". 

לאחר מכן, הוא הרחיב על כוונותיה הטובות של הממשלה, לדבריו: "אין ספק שהממשלה הזאת עושה ויש לה כוונות מאוד טובות בעניין החברה הערבית, גם במיגור הפשיעה והאלימות, גם בעניין התקציבים, בהרבה דברים. אני לא מזמן פרגנתי ובצדק לממשלה על מה שהיא עושה ולמשטרה על מה שהיא עושה במיגור הפשיעה והאלימות".

אך למרות הכוונות הטובות, מג'אדלה התייחס גם לאכזבתו ממקרי הרצח הרבים בתוך החברה הערבית שממשיכים להתרחש ביתר שאת: "לצערי, השבועיים האחרונים הם כל כך מדממים שאי אפשר כבר לפרגן, אבל יחד עם זאת, כגודל הציפייה, גודל האכזבה. החברה הערבית לראשונה שלחה מפלגה ערבית לקואליציה והיא ציפתה לראות שינוי גדול יותר, היא ציפתה לקבל תקציבים ולראות דברים זזים יותר במהירות, ואין מה לעשות - בתוך הממשלה הזאת, היה מי שהכשיל את הניסוי הזה, אם נקרא לזה ככה, למרות שאני חושב שזה לא נכשל בגדול".

לסיום, הציג הפרשן את התסריט האופטימלי מבחינתו להשתלבות הפוליטית של החברה הערבית בתוך הפוליטיקה הישראלית: "אתה יכול לחיות גם עם רשימה ערבית שהיא מייצגת את הציבור, שהיא מתונה, שהיא לא ציונית והיא עדיין תייצג את הציבור ותהיה חלק ממדינת ישראל ותשתלב בחברה הישראלית, זה הפתרון".