ועדת הבריאות תתכנס היום (רביעי) לדון בתיקון לחוק הפוטושופ שהגישה חברת הכנסת לימור מגן-תלם מ"ישראל ביתנו". התיקון לחוק עבר קריאה טרומית וכעת תדון בו ועדת הבריאות לקראת העלאתו לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

תנועת אומ"ץ אשר פועלת למען צדק משפטי וחברתי, נרתמת לקידום החוק לקראת הדיון בוועדת הבריאות. פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר התנועה, קרא לחברי ועדת הבריאות של הכנסת לאשר את החוק וכתב: "התנועה רואה בחומרה מצב לפיו נחקק חוק ללא הוראות על דרכי שמירתו".

ח"כ מגן-תלם הדגישה: "אני שמחה שתנועת אומ"ץ התגייסה לקידום התיקון לחוק הפוטושופ אותו יזמתי. הפרעת אכילה היא מחלה הרסנית שמתפשטת ומתגברת ברשתות החברתיות, והורסת את דימוי הגוף של בני הנוער ומבוגרים כאחד. אני שמחה שהחוק מקבל תמיכה ציבורית ומאמינה כי ביום רביעי נעשה עוד צעד חשוב למען עולם פרסום שפוי יותר שמקדם דימוי גוף חיובי".

רזון מופרז בפרסומות מייצר דימויי גוף מעוותים ועלול להגדיל את הסיכון להופעת הפרעות אכילה. ח"כ מגן-תלם, שהגיעה מעולם הדוגמנות, ראתה את ההשלכות ההרסניות של הריטושים והצרת ההיקפים על נשים, נערות ונערים.

ההצעה של מגן-תלם, מאפשרת להטיל קנסות של מאות אלפי שקלים על מי שיפר את החוק. על-פי התיקון, ניתן יהיה להטיל קנס גם על מי שיפר את החובה לציין באופן ברור אם נעשה שימוש בתוכנה גרפית לצורך הצרת היקפים של משתתפים בפרסומות.