110 חברי כנסת הצביעו הבוקר (רביעי) בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית וקירבו צעד אחד נוסף את הבחירות החמישיות בתוך כשלוש שנים. למרות שהכנסת טרם פוזרה, נראה כי המפלגות כבר החלו להיערך לקראת הקמפיין, כאשר ב"יש עתיד" שואפים למקסם את כוחם ולגבש סביבם את גוש המרכז-שמאל. כך למשל, חבר הכנסת עידן רול, סגן שר החוץ, קרא ב-103FM למפלגות מרצ והעבודה להתאחד ולרוץ ברשימה אחת: "זה מהלך הגיוני עבור מצביעי השמאל, אם מפלגה מגיעה קרוב לאחוז החסימה, זה אמר שהבייס לא מספיק גדול אז צריך לעשות דברים אחרת".

ח"כ רול, שהתארח בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד, הסביר כי "יש עתיד" עצמה לא מחפשת הרפתקה נוספת לאחר התפרקות רשימת "כחול לבן", אך הצהיר כי "ננסה לעשות כל שביכולתנו שכל הצדדים שקרובים לאחוז החסימה יגלו אחריות".

לאחר שנשאל על האפשרות להעביר את "חוקי הנאשם" בשבועות הקרובים השיב כי "נעשה מה שאנו יכולים כדי לקדם את זה. לפני מספר שנים אולי לא היינו הוגים אותה, לצערי ראינו מה המחיר הציבורי של ראש ממשלה עם כתבי אישום שמוכן לא להעביר תקציב בשביל התועלת האישית שלו. יש עתיד לא מתכוונת לתרחיש כזה לקרות שוב. אין סבפק שבממשלה היו כמה דברים שרצינו להעביר, חוקי הנאשם אחד מהם. כל דבר שיתבצע ייעשה בכפוף לכללים המשפטיים. אני אמנם בפוליטיקה רק 3-4 שנים, אך לצערי אני בתקופה שרואים מירוץ לתחתית מבחינת הכללים, האתיקה, הקוליגיאליות בין קואליציה לאופוזיציה. היום אנו רואים שהמטרה היא לרמוס את היריב. אני מבין למה לכולם נמאס, בחירות לא כיפיות לאף אחד וזה עושה המון רעל".

סגן שר החוץ אף סיפר כי אינו רואה תרחיש בו מוקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, למרות הצהרותיה של שרת הפנים איילת שקד כי תהיה מוכנה לשבת תחת נתניהו: "אני לא רואה תרחיש כזה, לא של ממשלה חלופית בכנסת הזו, וגם לא חושב שבני גנץ בשום צורה יילך למהלך כזה. הוא למד על בשרו כמה הפכפך נתניהו וכמה אי אפשר לסמוך עליו".

בנוסף, הוא התייחס לביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל ועל המשך הביקור המדיני של הנשיא לאחר מכן בערב הסעודית. ח"כ רול התייחס באופן מפורש לאפשרות כי ישראל וערב הסעודית יקיימו נורמליזציה של היחסים המדיניים וטען כי " זה לא סוד שערב הסעודית היא היהלום שבכתר של הנורמליזציה, ואנן שואפים להרחיב את מעגל הנורמליזציה. ביידן מגיע לביקור חשוב מאוד בישראל, ואנו מאוד שמחים על זה, הוא ימשיך מכאן לערב הסעודית ואנו מקווים שזה יביא בשורה. איך שהתהליך לא יתקיים, אנו לא צפויים להתעורר להסכם רחב וטקס, לפעמים נורמליזציה קורית בחתיכות חתיכות. נוכחות ארצות הברית חיונית לכל תהליך, ממשל ביידן נרתם במלואו ואימץ את ההסכמים, והם פועלים נחרצות כדי להרחיב אותם. ארה"ב תמיד שחקן חשוב".

לסיום, סגן שר החוץ שב על הקריאה של שר החוץ יאיר לפיד לא לטוס לאיסטנבול ולטורקיה, אם יש אפשרות להימנע מכך: "לא משנים שום דבר מההתרעות, יש התרעות מאוד ממוקדות וחמורות בייחוד באיסטבול. גם נסיעת לפיד לאנקרה צפויה להיות בעיקר בתחומים הביטחוניים. אני מבקש - הימנעו מנסיעה לטורקיה בשלב זה, ההתרעה נשארת בדיוק כפי שהיא. זה ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בטורקיה לדעתי מ-2007, יש רצון הדדי לבחון את חימום היחסים ועושים זאת בצורה מדודה". 

סייעה בהכנת הכתבה - מיכל קדוש, 103FM