על רקע הסערה הפוליטית וההליכה המסתמנת לבחירות, התארח היום (רביעי) ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והתייחס לאירועים הפוליטיים האחרונים ולשביתה במערכת החינוך.

"אני עובד גם בימים אלה כדי שלא נלך לבחירות", ציין גפני, שהסביר את ניסיונותיו: "הסקרים לא מורידים או מוסיפים (ליהדות התורה) מנדטים, אם כן, אז תוספת של מנדט אחד בלבד. זו מציאות שאני יכול לומר זאת ואנשים לא יחשדו בי שאני מפחד מבחירות. בחירות עולות הרבה מאוד כסף ומהוות עצירה של המערכת הכלכלית. אחרי 4 מערכות בחירות שזה דבר נורא, וקיים סיכוי כי לאחר כל ההשמצות, נחזור לאותו מקום שאנחנו בו עכשיו".

הוא גם פנה במסר לחברי הקואליציה והאופוזיציה: "עמדתי שצריך להגיע להסכמה, אני אומר את זה לחבריי באופוזיציה וגם לידידיי בקואליציה, צריך לשבת ביחד ולהגיע להסכמות".

גפני התייחס גם למחאת הסתדרות המורים, ואמר כי "אני בעד לשפר את מה שנמצא על סדר היום, לשפר את מערכת החינוך הכללית. האם נותנים מספיק תקציבים לחינוך, ושכר גבוה מספיק למורים מוכשרים, כדי שלא ילכו למקום אחר". 

כמו כן, הוא גם הביע תמיכה ברורה ביו"ר הסתדרות המורים, יפה בן-דוד: "אני אומר לך אנשים לא רוצים לבוא להוראה. יפה בן- דוד אומרת דברים נכונים. אנחנו עומדים בפני קטסטרופה חינוכית. השאלה מה אנחנו מלמדים ולא מלמדים עוד מעט תהיה לא רלוונטית".

יפה בן דוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יפה בן דוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים לשעבר התייחס גם ליוקר המחיה וטען כי "יוקר המחייה במצב בלתי מתקבל על הדעת עם צבר של דברים שלא היו בעבר. מחירי הדירות מרקיעים שחקים, זה לא קיים בעולם, הארנונה עולה, הדלק, מחירי המוצרים, אני לא יכול לעשות את החשבון".

עוד הוסיף: "כשאני הייתי יו"ר ועדת הכספים אם היה רבע מזה במערכת המשקית של ישראל, אנחנו לא מדינה עולם שלישית. הייתי מכנס את ועדת כספים שאנשי משרד האוצר ישתלטו על המערכת הכלכלית. היום הפקידים הצעירים באגף התקציבים הם הקובעים. ועדת הכספים הפכה להיות תת ביצוע של משרד האוצר".

יו"ר ועדת הכספים לשעבר ניצל את ההזדמנות גם כדי לתקוף שלא במפתיע את שר האוצר, אביגדור ליברמן: "המציאות היא שיש שר אוצר כושל לחלוטין. אני לא זוכר שר אוצר כזה, ועברתי הרבה שרי אוצר ב33 שנה בכנסת. היום הכל מין דיקטטורה כלכלית. אני חבר של איווט ליברמן, הייתי איתו אצל אדמו"רים, הלכנו לפוליטיקה יחד".

גפני המשיך את מתקפתו על ליברמן, והוסיף כי "הוא שינה את דעתו בתקופה האחרונה. ימין הוא כבר לא, שמאל לא היה. את סכר הסואן אי אפשר להפציץ, את הנייה אי אפשר להרוג ונשאר לו רק דבר אחד - לדבר נגד החרדים, אני מבין אותו".